Topola

204

Пошто је на нпжем ступњу најважнији посао прп овој наставп правплно ироматрање предмета, то би добро било, кад бп за време предавања сваки ученпк имао у руци по један прпмерак дотпчнога предмета; а то може бити код оппспвања многих биљака п минерала н код неких малих жпвотпња. Те предмете могу ученпци п самп донетп у школу; само онда треба пазпти, да онп прп том не чине нпкоме штете п да не муче жпвотиње. Кад се предмет оппсује, онда свп ученпцп посматрају само онај део, о ком се говорп. Прозванп ученпк одговара на пптања, плп оппсује сам, по утврђеном реду, један део дотпчнога предмета, н. пр. корен, пли стабло пт. д. Прп том не треба код свакога предмета ионављати оно што је од пре познато и што се находп код свакога тела, н. пр. главне делове у биљке или у жпвотиње, него треба гледати п оппспватп нарочпто оно што је бнтно п характерпстпчно; алп треба пазити пна то, да се при оппсу не пзоставп нешто што је важно. Прп познавању прпроднпх предмета треба ученпке навпћп, да по одређеном расиореду посматрају п описују пЈ)едмете, те да не прескачу с једнога дела на другп; јер тако he поузданије схватптп све делове п целпну. Кад се прп том саопштп некп непознат израз, нарочпто туђ научан пзраз, онда се он наппше на таблп. Прп оппсу ученпцп ионављају поједпне одењке, п најпосле све оде.вке заједно, у непрекпдној везп. Пропптпвање бпва редовно прн првом описпвању