Topola

207

ii у неким заједпицама органскога жпвота, као н. пр. кад проучавају биљке и животиње у башти, или у шуми, илн поред реке и у рецп, п кад прате п бележе њпхов розвитак за дуже време, проучавајућп при том разне жпвотне погодбе њихове. Прп поједпним предавањпма из физике п хемије иостуиа се обпчно овако: I) Полазп се од ексиеримената, плп од посматрања иојава. Наставник спремп пре часа предавања све што треба за експерпменте, п још их раније опроба, да бп се моглп поуздано п правилно извршити пред ученицима. Пре почетка самога експеримептовања, наставник каже ученицима, шта he им показатп, т. ј. коју he врсту појава они разматратп и проучаватп тога часа, п покаже пм дотичне апарате плп справе II њихове делове, које може делпмично п нацртатп, да би пм боље објасипо ироизвођење неке појаве. Оппс апарата треба да буде што краћи, п то ученицп ие морају понављати. После тога, наставник прпступа самоме извршењу експерпмента. У том му може помоћи п којп од ученпка. Прп том треба пазити, да дви ученпци могу јасно опазптп дотпчну појаву. Зато им наставнпк обраћа пажњу на поједине важпије моменте у развитку појаве, и с времена на време пита пх, шта су виделн, или чули, пли осетили. Тако онп прате иажљиво почетак, ток и свршетак експеримента, казују шта су опазилп, и оиисују дотичиу појаву. 2) После тога учеппци иореде нову појаву с другим сличним појавама, које су им