Topola, Jan 01, 1901, page 26

14

погодаба за васпптни успех, да васпитачп добро проуче све особпне своје деце, нарочпто духовне особпне, те да према томе подешавају своје васпптне поступке. Проучавање деце нпје лако; то може поуздапо чинптп само добар практичан исихолог. Најлакше је упознати дечје особпне у њпховим слободним uzpa.ua, у којима има и подражавања п стварања, као у уметничкпм радовпма. Требало бп датп прилике п могућпостп нарочпто одраслим девојкама, да науче правнлно проматратп малу децу; јер кад пх добро упознају, умеће их доцније п правп.шо неговатп. Прн том пма питересантних студија и за оне девојке, које се баве наукама. Тим се, у садашње време, највпше занимају интелигентне Амерпчанке. Такве студије, које чине један део педагошкога образовања, стоје у тесној вези с ириродни.и иозиво.и женскога пола.

7. Поступак при домаћем васпитавању. Прво је васпитање несвесно п више иасивно са страие детиње, као што је навикавање на уредно храњење, спавање н купање, после на ношење и седење, стајање п проходање, подражавање п проговарање, забављање и играње. Зато право васпитавање п ие почпње у првој годппи детнњега живота, него у другој илп трећој годпни, кад се мало впше развпју осећањ а, и кад почиу придолазитп свесност и вољност , те дете може а ктивно да учествује у свом телесном и духовном развијању. До школскога доба не постуиа се при васинтаваЉу мале деце ио неком утврђеном плапу, као