Topola

14

погодаба за васпптни успех, да васпитачп добро проуче све особпне своје деце, нарочпто духовне особпне, те да према томе подешавају своје васпптне поступке. Проучавање деце нпје лако; то може поуздапо чинптп само добар практичан исихолог. Најлакше је упознати дечје особпне у њпховим слободним uzpa.ua, у којима има и подражавања п стварања, као у уметничкпм радовпма. Требало бп датп прилике п могућпостп нарочпто одраслим девојкама, да науче правнлно проматратп малу децу; јер кад пх добро упознају, умеће их доцније п правп.шо неговатп. Прн том пма питересантних студија и за оне девојке, које се баве наукама. Тим се, у садашње време, највпше занимају интелигентне Амерпчанке. Такве студије, које чине један део педагошкога образовања, стоје у тесној вези с ириродни.и иозиво.и женскога пола.

7. Поступак при домаћем васпитавању. Прво је васпитање несвесно п више иасивно са страие детиње, као што је навикавање на уредно храњење, спавање н купање, после на ношење и седење, стајање п проходање, подражавање п проговарање, забављање и играње. Зато право васпитавање п ие почпње у првој годппи детнњега живота, него у другој илп трећој годпни, кад се мало впше развпју осећањ а, и кад почиу придолазитп свесност и вољност , те дете може а ктивно да учествује у свом телесном и духовном развијању. До школскога доба не постуиа се при васинтаваЉу мале деце ио неком утврђеном плапу, као