Učitelj

зати термометар). Ово је термометар (то | (кујунције) употребљавају је при позлаћипломер); он се употребљава са сазнавање | вању којекаквих ствари.

колика је топлота или хладноћа. Зашто се | Кад се жива промеша са сумпором поупотребљава топломер 2 Чим је напуњена, | стаје руменица — цинобер, а то је најова цев у барометру и термометру 2 (дали | лешпа, црвена боја, којом се најлепше ствадеци да виде). Да ли зна ко, шта нам овде | ри боје, а особито при сликању. Њом се показује какво ће време бити или колика | боји и црвени восак, који се прави од је топлота или хладноћа 2 Како тог Жива | смоле шелаха и терпентина.

има ту особину, да се шири и скупља, као Живе код нас нема, сем у трговинама, год сунђер, ево видите; а то можете ево | Код нас се доноси из других земаља, где видети и па овом топломеру, (притиснути | читави рудници и Фабрике имају, у којима куглицу на топломеру). Шта видите 2 (Жива | се жива ради.

се пењеј. А шта видите сад (Жива се

спушта). Кад је год топлије жива сетшири, Опште пропитивање... а кад је тладније, она се скупља.

Жива се употребљава за правлење ка- | ОСТА ја ДНАНИНАНЕННЕ. писла, које се на пушке мећу. Златари | учитељ.

+ — =-_=—- -—-

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД.

Поуке о васпитавању деце у роди- | 515 награду за свој рад; то је његова, тељској кући, за образованије српске ма“ | заслуга ; он је то заслужио. Каже се истина : тај и тај је човек учинио велике „заслуге“ у своме народу. Али то је врло | натегнут књижевни израз, п по значају Бакић, професор. (во је дело наградила | ррло несрећан, јер тражи награду 0846, „Српска Матица“ из накладе Ј. и 1. Осто- | где је добро чињено без икаке тежње за

тере п за употребу у вишим девојачким и |

јића. Цена је 60 нов. — 1 дин и 20 пара. | наградом. — На крају писац вели: „Треба, |

учитељским школама, написао Ар. Војислав

децу упућивати и обавештавати, да је лепше опростити, него казнити, и да је доброта узвишенија Од правде.“ Ми би јако волели како ће то писад да „обавести“ децу да је „доброта узвишенија. од правСад настаје читава страна и пб декла- | де“. А још кад вели да „неговање саосемације о свему пре, само никако о ономе бања у деце мора почети већ у првој тошто је у наслову. Изгледа просто, да није | дини“, (стр. 49. торе), е онда смо још имало шта друго да се рекне, па се теб радозналији, и за нас би то просто било попунило које чим, само да изиђе два ли- | право чудо, да видимо успех од тога поста, (јер је писац угодио тако, да сваки четка „већ у првој години“ ! параграф завата два листа, те тако да за Последњи параграфФ ове поуке говори сваку „врлину“ дође по Лис „0 самопознавању и самоуправљању“. Да Шести параграф говори „о саосећању и | писац и ово мотивише тиме што се „додоброчинству.“ Писац зове то двоје „нај- | пада“, то се разуме. Но само овде не вели племенитијим заслугама човековим“ ; а „за- | изреком да је и то „поштено“. То се ваљслуга“ значи оно, где је човек нешто за- | да разуме, јер је у том одељку. Но нама служио, па очевује награду од онога коме се чини да познавање себе самога долази је нешто учињено. На пр. надничар 0че- више у умно образовање, у „усавршавање

Сомбор. Наклада Миливоја, Каракашевића. 1880. Стр. 1—187.

(НАСТАВАК). |