Učitelj, Aug 10, 1884, page 12
864
Боље је изучити добро Европу, пего траљаво све делове света. Ако се пак жели да се Еврола добро изучи, онда јој треба, дати више времена. У осталом за наси јест најпотребније да знамо добро Европу.
Физички земљопис данас се не учи у вишој основној школи, нити га има у програму. Међу тим ово је врло заниуљцува и врло важна наука. Наше је мишљење да се овај предмет што пре уведе у вишу основну школу, јер он много припомаже да, се наш поглед на овај свет рашири.
Историја општа :
23. Грци и Римљани (Живот њигов са биографијама њитових знатнијих људи.) (О Словенима (живот њигов, Кирил и Методије, Климентије и Наум, Петар Велики и други знатни људи из словенског племена). Отште о Терманцима (њихов оживот, Лутер и други знатни људи).
То све из опште историје.
Физика пи Хемија :
24. Све по програму само да се из физике изостави електрицитет.
Српски језик:
25. Све по програму. За читање 1. читамка за гимназије.
Певање:
26. Да се изоставе псалми и кондаци, а да се узме „хвалите“. Шевање да буде у два гласа.
Мало има учитеља који могу добро да изведу и певање у два гласа, а камо лиу четири. Учитељ овд. У. разреда много је муке видео док је научио децу да му 2—3 песме певају у два гласа. Без виолине ово се не да извести. У осталом никаква, штета не би била, кад би се ово певање у више гласова са свим избацило; или ако не то, оно бар да се остави учитељима, на вољу.
УТ. разред: Наука. хришћанска :
27. „Вјерују“. Српска патријаршија. Независност цркве, и све оно што се учило у У. разр.
пр
|
Рачун :
28. Сее по програму и још да се дода „верижно правило“ и кубне метарске мере.
Земљопис :
29. О Азији у отште. Турске земље ц обе Индије. — О Африци у ошште. Мисир. О Америци у опште. Сједињене америчке државе. — Главнија острва.
80. Да се уведу главније ствари из математичког земљописа.
Историја општа :
81. Финичани. Мисирци. Мухамед и инвазија Турака. Крсташки ратови. Проналасци. Ослобођење Америке. Француска, од
| Дуја ХТУ. па до данас. Постанак Немач-
ке и Аустрије.
Физика : 32. Да се дода све о електрицитеру. Сем овога стављена је примедба:
88. Да се изда упуство за коресподенцију и књиговодство; и
84. За читање да се узме 11. читалка за гимназије.
ТУ. 0 школском одбору.
По што се често догађа, да школски одбор погађа за послужитеља, већином људе неспособне за тај посао, и то за цену тако незнатну, да ни један послужитељ не може ни опстати у школи: и, по што се често догађа, да школски одбор без икаквог узрока једном послужитељу одређује већу плату, а другом, који за овим дође, ма да је вештији и способнији — мању : то смо ставили примедбу:
1. Да посљужитеља погађа и отпушта школски управитељ, ако га има у месту, а иначе — сам учитељ.
За ово време од како постоји школски одбор стекли смо довољно искуства, да одборници не разумевају своја законска права, већ да без икакве нужде и потребе за, свако своје решење пропиткују председ7 политичке општине или општински