Učitelj
864
Боље је изучити добро Европу, пего траљаво све делове света. Ако се пак жели да се Еврола добро изучи, онда јој треба, дати више времена. У осталом за наси јест најпотребније да знамо добро Европу.
Физички земљопис данас се не учи у вишој основној школи, нити га има у програму. Међу тим ово је врло заниуљцува и врло важна наука. Наше је мишљење да се овај предмет што пре уведе у вишу основну школу, јер он много припомаже да, се наш поглед на овај свет рашири.
Историја општа :
23. Грци и Римљани (Живот њигов са биографијама њитових знатнијих људи.) (О Словенима (живот њигов, Кирил и Методије, Климентије и Наум, Петар Велики и други знатни људи из словенског племена). Отште о Терманцима (њихов оживот, Лутер и други знатни људи).
То све из опште историје.
Физика пи Хемија :
24. Све по програму само да се из физике изостави електрицитет.
Српски језик:
25. Све по програму. За читање 1. читамка за гимназије.
Певање:
26. Да се изоставе псалми и кондаци, а да се узме „хвалите“. Шевање да буде у два гласа.
Мало има учитеља који могу добро да изведу и певање у два гласа, а камо лиу четири. Учитељ овд. У. разреда много је муке видео док је научио децу да му 2—3 песме певају у два гласа. Без виолине ово се не да извести. У осталом никаква, штета не би била, кад би се ово певање у више гласова са свим избацило; или ако не то, оно бар да се остави учитељима, на вољу.
УТ. разред: Наука. хришћанска :
27. „Вјерују“. Српска патријаршија. Независност цркве, и све оно што се учило у У. разр.
пр
|
Рачун :
28. Сее по програму и још да се дода „верижно правило“ и кубне метарске мере.
Земљопис :
29. О Азији у отште. Турске земље ц обе Индије. — О Африци у ошште. Мисир. О Америци у опште. Сједињене америчке државе. — Главнија острва.
80. Да се уведу главније ствари из математичког земљописа.
Историја општа :
81. Финичани. Мисирци. Мухамед и инвазија Турака. Крсташки ратови. Проналасци. Ослобођење Америке. Француска, од
| Дуја ХТУ. па до данас. Постанак Немач-
ке и Аустрије.
Физика : 32. Да се дода све о електрицитеру. Сем овога стављена је примедба:
88. Да се изда упуство за коресподенцију и књиговодство; и
84. За читање да се узме 11. читалка за гимназије.
ТУ. 0 школском одбору.
По што се често догађа, да школски одбор погађа за послужитеља, већином људе неспособне за тај посао, и то за цену тако незнатну, да ни један послужитељ не може ни опстати у школи: и, по што се често догађа, да школски одбор без икаквог узрока једном послужитељу одређује већу плату, а другом, који за овим дође, ма да је вештији и способнији — мању : то смо ставили примедбу:
1. Да посљужитеља погађа и отпушта школски управитељ, ако га има у месту, а иначе — сам учитељ.
За ово време од како постоји школски одбор стекли смо довољно искуства, да одборници не разумевају своја законска права, већ да без икакве нужде и потребе за, свако своје решење пропиткују председ7 политичке општине или општински