Učitelj, May 01, 1889, page 33

287

вија умјетничке силе човјечје природе. Тако је исто Џесталоцијева начела ширио један од његових ученика Ратсауер, који је разликовао педагогијско цртање од умјетничкога, те је радио чисто еле: ментарно, забацујући цртање по самој природи, итд.

Цртање је тек у новије вријеме озбиљно уведено у основне школе. Метода цртања усавршује се данимице. — Књижевност наша, што се тиче те струке знања, јест врло сиромашна, али се је у данашње вријеме почело и на том пољу озбиљније радити.

Стн М., учитељ.

ВАШНА ПРОСВЕТНА НАРЕЂЕЊА од. 1840. година!)

1. Награђивање Књажево одличних а сиромашних ђака у лицеју и гимназији.

Попечитељству просвјешченија.

Кад сам од пређе овд. Лицеум и Гимназију посјетио, захтевао сам,од Ректора Лицеума и Директора Гимназије, да ми пошљу списак они ученика, који су у наукама превосходни а сиромашног стања, и тако получивши овде приложена два списка такови ученика, рјешио сам, за њиово тродољубије и добар успјех у наукама, сљедујуће подарке учинити им, као: Ученицима 1. и П. год. Философије числом 6, сваком по 4 дук. цес. · · · · 94 дук. цес. Слушатељима старије и млађе класе човечности, числом 1' 1об 5 лук. дес • + - (| + - ~ - 1. + + = 21 дук. цес. убаци најстарије, средње и најмлађе граматикалне

класе, числом 2, по 2 дук. цес. · • • • • - • - . 54 дук. цес.

Свега · · 99 дук. цесар.

Пошиљући овим писмом назначени 99 дук. цес. Попечитељству Просвјешченија препоручујем истому, да по овде приложеном списку поименце сваком ученику гореозначеним мојим рас-

",) Добротом Г. Симе Живковића, пенз. директора Крагујев. гимназије, добио сам неколико аката школ, природе још од 1840, године, са жељом да их пошљем уредништву „Учитеља« —— у препису — те да се види колика је пажња још онда поклањата народној просвети.

Одзивајући се радо жељи Г. Живковића, а знајући да ће салржина ових просветних наређења имати интересантности за поштов. читатеље „Учитеља“, ја их еве шаљем по његовом препису, означеним редом.

1