Učitelj

новасти 979

дечјих игара. — У нас је Вук Караџић забележио приличан број дечјих игара а у последње доба највећу пажњу на њих обраћа наш вредни просветни радник Сретен Аџић. Од велике би користи било кад би г. Апић сабрао целокупну грађу своју и туђу те је издао са потребним упуствима за српске учитеље. Тиме би не само учинио услугу српској просвети но би бесумње и обогатио збирку лечјих игара са многим лепим и оргиналним примерцима. МЕ.

И опет 0 учитељском распореду. — Већ је крај новембра, а учитељски премештаји се још непрестано врше. И не само да се још премештају они који нису до сад премештени, него се и по други пут премештају неки који су већ једном премештени били. А, кад се тако ради, онда, премештањима не може никад бити краја. Званично још није објављен учитељски распоред те не знамо колики је број учитеља и учитељица до сад преме-_ штен, али биће 4—500, а можда и више То је огроман број, таквог распореда. није до сад било. И не само да је велики број премештених учитеља и учитељица, него у овогодишњем распореду налазимо врло чудноватих и непојмљивих примера.

У једном месту н. пр. лањски учитељ није премештен, а долази акт о томе да је други постављен. После неког времена долази нов учитељ, али не онај за кога је акт дошао, него неки трећи. Лањски учитељ још није кренут, долази акт за другог, а досељава се опет неки трећи! Чујемо да има више случајева таквих, да једно место добије у исто време по два три учитеља. Или се н. пр. шаље акт и поставља се други учитељ за неко место, овај долази и прима дужност, а лањски учитељ дуже време седи, чека акт и не ради ништа. А докле тако неке школе имају и одвише учитеља, друге немају ни једнога.

Неки се опет премештају депешом или хитним актом и наређује им се да одмах иду на ново опредељење, а кад они тамо оду, нема никаквог акта о њиховом постављењу, те се људи излажу трошку долазећи у Београд да виде шта је, телеграФишући и т. д. Неки се опет премештају и по други пут, а не добијају ни плату ни попутнину.

Тако се премештају учитељи махом са разлога што се мешају у политику. Учитељице, пак, не мешају се у политику, али се и оне не остављају на миру. Једне се премештају тек да се другима место начини, друге се премештају што су жене овога или онога, па. се преко леђа слабих женскиња хоће да нашкоди ономе, кога не могу преместити и т. д.

Оваких примера има доста, Тако рећи, сваког дана их налазимо саопштепих у разним листовима, а како се на то не шаљу никакве исправке, значи да су истинити. А ко зна да ли је ито све. Биће- да има јоши других случајева који нису изнети на јавност.