Učitelj

МАТИ МУ УБИ СРЕЋУ 493

Један ђак диже руку.

— Шта је Љубомире2 упитах га.

— И ја знам нешто о њему, господине !

—- Па дед' причај!..

— Драшков је отац, господине, кавеџија. Код њих по чешће дође по који човек те попије по штогод, па остави паре и отидне, а Драгутин

узима одмах тај новац па — бежи. Отац га, господине, јури, али ништа не може да му учини; тако скоро чини свакога дана. — Ово је нешто страшно — рекох ја. Нека стоји Драгутин ту та

ти иди те ми зови његовог оца, да одмах дође! Љубомир оде. У школи наста кратка пауза. Ја сам смишљао рецепт за ову опаку бољку.

Мало, па у собу ступи старчић жалосна изгледа. То беше Драгутинов отад. .

— Је ли твој Драгутин 2..

— Јесте господине — одговори он.

— Па ја сам чуо, да је он прави зулумћар у кући; кажу ми деца, тукао те јутрос. Да ли је то могуће2.. |

— Јесте, господине — рече он — па окренувши се Драгутину узвикну пун очинскога гњева: Сине, сине, што не црче, док мањи беше да те моје очи не гледају! Мајка га, господине, поквари. Она га навлачи на зло. Што му ја забраним, она му дозволи, што му ја дозволим, она му забрани, па се дете поквари. Последњему речи беху: Мајка му уби срећу.

ж

Учитељ је што и лекар. Лекар лечи Физичко тело, а васпитач душу. Да лекар определи болест организма нужно му је дуже посматрање самога болесника; да васпитач излечи душу, нужно му је опет да посматра њена дела и њене продукте. Код нас се не налази само један случај оваке природе, њих има много — да не речем: сувише, а код таквих околности, ми не смемо бити равнодушни. Код кривица оваке природе, слабо ће што моћи учинити сам васпитач без помоћи родитељске. Они су истина доста равнодушни, али васпитач треба да предузме инцијативу за поправку. Само таквим старањем, чешћим обилажењем такве куће, што чешћим припиткивањем осталих ученика о владању Драшковом, ја сам Драшка излечио.) — кси —

—еожеа--——

1) Каког — То је баш требало овде изнети, то би баш највише вредности имало за наше читаоце. |

Ми доносимо овај чланчић, да би се видело каке случајеве учит. може имати у свом раду. С тим учитељ мора и треба да св бори, а жалимо што писац није овде изнео све што је требало изнети. Напомињемо још, да је онај разговор између оца и учит. требао да будеу канцеларији шк, а не пред децом. И без тога деци је изнети ова ружна слика више него што треба. — Ур.

28%