Učitelj

692 Рлабнић

ж

Одговор на 6. питање,

Од дошаптавања могу се ученици одвикнути на овај начин:

1 Казати и објаснити им како је ружно да се слуша кад један говори, други шапћу, но лепо је кад један говори, а они сви седе лепо и пазе где ће он да погреши и онда да се јаве. У овом случају може се употребити и утакмица у томе ко ће бити озбиљнији на часу наставе, а при томе им рећи, како се у већим школама Ђаци у тој прили ди лепо понашају и да учитељ жели, да и њих види као такве за време часа. Деца ће с вољом примити и такмичити се јер су она и иначе склона томе да се праве старији и одрасли људи, а нарочито ће послушати зато, што тако раде и велики ђаци.

2. Казати им'и довести их дотле, да они самп могу увидети, да се таквим поступком обмањује учитељ; а да то није лепо треба. већ унапред да знају.

8. Објаснити им да увиде. да таквим поступком шкоде своме другу, коме дошаптавају, јер ће се он навићи да се не труди, рачунајући на помоћ од њих, и тако неће никад ништа ни знатј ни научити.

Ово изнех, претпостављајући да је ауторитет учитељев код ђака на довољној висини.

»%

Одговор на 7. питање,

„Да би учепици имали на, време све школске потребе или бару скоро набавили, може се учинити ово:

„1. Користити се одредбом чл. 99. зак. о основ. школ. у ком се говори о набавци потреба.

2. У саучају да је учитељу немогуће с одбором то да учини, као што и јесте, треба дозвати родитеља оног ђака, који нема потребе, или га наћи ма где и казати му: како је његово дете добар ђак. но да ће морати изостати од другова, због тога што нема, потреба, да то за њега као родитеља не ће бити ни лепо ни користио. У исто време тражити Од њега реч, да ће да му набави, па ако баш не може он онда нека да новац учитељу, а овај нека набави |

Лепо може учитељ да се Користи у овом приликом свечаности о св. Сави или каквом год свупу у школи. Тада увек може да проговори коју реч о потреби набављања ђачких погреба. |

8. Као последње срество, што ја и још неки практикујемо, може да буде и ово: узети од Књижара све потребе на почек и онда раздати ученицима и захтевати, да одмах траже и донесу новац. У крајњем случају, кад ко не донесе, под изговором, да му родитељи, под извесним изговором не дају, направити еписак Дужника и поднети општинском суду на извршење.