Učitelj, Apr 01, 1893, page 76
694. ГЛАСНИК Ае
им се дала воља за већи труд, потребно је, да им се да боље место те тиме да награде.
4. Учитељ може бити премештен и по кривици у друго место. Само те кривице морају бити једино из школског круга. За остале кривице да се казни по закону као и остали грађани, а не да се премеш:а на штету школе.
Премештање по потреби службе треба избрисати, јер се под тај појам подводи много што шта, шцто наноси велике штете и настави и учитељу. ; |
Превеште. Дим Ј. Стојановић
Одговор на 12. питање.
___ Молитву треба читати у почетку и при свршетку предавања. А то је из јутра при самом почетку, и после подне пред сам полазак кући. Нема смисла читати молитву у подне пошто то није свршетак предавање, већ прекид. — - у
У Еи []. раз молитву треба да читају еви, да би је свакидашњим понављање! у школи (пошто се код кубе ретко где употребљава) боље запамтили Јер често се дешава да Ђаци Ш и ТУ раз. не знају најобичнију молитву „оче наш.“ Само овде треба пазити на тачност изговарања. У 11 и ГУ раз. може се завести извесан ред по коме ће по један читати и пре и после шред вања, пошто еу обе молитве различите. — |
За молитву треба узимати обично оно, што сеу ком разреду одмо-
литава, има да научи. У Г разред „оче наш“. а у | и „богородице дјево.“..., То може остати иза П!раз, а за ТУ раз. могло би се узети „вјерују“.-. али оно је дугачко. Може се и за Ш!и ТУ раз.узети који тропар који се учи нир. за Божић, Ускре итд. Поред ових словенских молитава може се узети која песмица српека и место молитве нарочито после преда-
вања да се отцева песма која се учи. То може и пре предавања само |
која је веселија, те да раздрага, децу.
Одговор на 13. питање,
Детету које се нерадо итра и избегава друштво треба омилити игру и друштво. Игра му се може омилити кад се при игри на њега обрати пажња и чим се опази да се не игра, нагнати га у игру међ децом, убедити га да је игра добра за свакога. 'То тако чешће чинити, док оно окуси плод игре. Кад је у игри оно је већ и у друштву.
Играјући се оно ће заволети игру, а поред игреи друштво. У игри међу
друштвом оно неће ни ћутати, јер му ћутање долази отуда, што нема
с ким ни о чему новом да товори, а у игри сваког часа има новина, и.
оно ће се о њима разговарати. Деца по природи својој траже промене и радо говоре о чем новом. -
Зру 1893. год. : Дим. Ј. Стојановић Лешница. УЧИТЕЉ.
У
2
а