Učitelj
694. ГЛАСНИК Ае
им се дала воља за већи труд, потребно је, да им се да боље место те тиме да награде.
4. Учитељ може бити премештен и по кривици у друго место. Само те кривице морају бити једино из школског круга. За остале кривице да се казни по закону као и остали грађани, а не да се премеш:а на штету школе.
Премештање по потреби службе треба избрисати, јер се под тај појам подводи много што шта, шцто наноси велике штете и настави и учитељу. ; |
Превеште. Дим Ј. Стојановић
Одговор на 12. питање.
___ Молитву треба читати у почетку и при свршетку предавања. А то је из јутра при самом почетку, и после подне пред сам полазак кући. Нема смисла читати молитву у подне пошто то није свршетак предавање, већ прекид. — - у
У Еи []. раз молитву треба да читају еви, да би је свакидашњим понављање! у школи (пошто се код кубе ретко где употребљава) боље запамтили Јер често се дешава да Ђаци Ш и ТУ раз. не знају најобичнију молитву „оче наш.“ Само овде треба пазити на тачност изговарања. У 11 и ГУ раз. може се завести извесан ред по коме ће по један читати и пре и после шред вања, пошто еу обе молитве различите. — |
За молитву треба узимати обично оно, што сеу ком разреду одмо-
литава, има да научи. У Г разред „оче наш“. а у | и „богородице дјево.“..., То може остати иза П!раз, а за ТУ раз. могло би се узети „вјерују“.-. али оно је дугачко. Може се и за Ш!и ТУ раз.узети који тропар који се учи нир. за Божић, Ускре итд. Поред ових словенских молитава може се узети која песмица српека и место молитве нарочито после преда-
вања да се отцева песма која се учи. То може и пре предавања само |
која је веселија, те да раздрага, децу.
Одговор на 13. питање,
Детету које се нерадо итра и избегава друштво треба омилити игру и друштво. Игра му се може омилити кад се при игри на њега обрати пажња и чим се опази да се не игра, нагнати га у игру међ децом, убедити га да је игра добра за свакога. 'То тако чешће чинити, док оно окуси плод игре. Кад је у игри оно је већ и у друштву.
Играјући се оно ће заволети игру, а поред игреи друштво. У игри међу
друштвом оно неће ни ћутати, јер му ћутање долази отуда, што нема
с ким ни о чему новом да товори, а у игри сваког часа има новина, и.
оно ће се о њима разговарати. Деца по природи својој траже промене и радо говоре о чем новом. -
Зру 1893. год. : Дим. Ј. Стојановић Лешница. УЧИТЕЉ.
У
2
а