Učitelj

ка

ПОЛОЖАЈ УЧИТЕЉА 2 с – -— –= == з

убија учитеља, а уназађује наставу. Да нам се неби пребацило да пристрасно говоримо, потсетићу вас поштовани другови на. случајеве које сте досад имали приликом данашње ревизије. На пример: колико сте досада дочекали ревизора, који су вам по свршеном испиту казали све мане и недостатке у раду, као и. то, колико је њих који су вас упутили како ћете боље и правилније радити у школи. и најпосле, колико их је било, који су вам сами држали угледна предавања у школи из појединих предмета. Не, другови таквих ревизора нисте дочекивали, а по неког таквог ако сте и дочекали тај је био бела врана међу својим колегама.

Велика већина досадашњих ревизора задовољавала се само. тиме, што су вам одседели по неколико часова у школи, забележили оцену, почастили се и отишли даље у прегледање других школа. Мање их је било и ти су сматрани = сматрају се као врло спремни и савесни ревизори, који су вам после свршеног испита казали мане и погрешке у раду понашању... А трећих није до сада ни једном било од како је оваке ревизије“ код нас. Истина за овако кратко време које има ревизор на расположењу, не може се од њега бог зна шта ни очекивати. Али ипак је данашњи надзор палијативна мера надзора. У томе. велики део греха носи и наше министарство просвете, које да. би овакво надзиравање што мање стало државну касу, одређује време за које се може бавити ревизор у свакој школи, а не води рачуна о томе да ови учитељи нису сви подједнаке спреме, вису сви подједнако одушевљени за свој посао,и да у таквим. школама треба провести по више времена но у осталим где су спремнији и одушевљенији, радници.

Мипистарство просвете у својим упуствима ревизорима искити лепо како они треба да се на лицу места увере, да ли. је пређен сав материјал по програму; да ли је предавано су временим а не механичним методом; да ли је пређени материјал потпуна свесна дечија својина; да ли је учитељ у опште савесно вршио своју дужност; да лије уредно држао школско _ часове, и још много којечега другога, што спада у спољашње“ уређење школе.

Према твоме упуству. ревизор и сам слабо посвећен у прави надзор који има да изврши спокојно одседи по неколико сахати у школи, забележи оцену, припита, одборника о понашању учитељевом, па и то забележи и иде даље, да то после: искити у својем извештају министарству просвете како 32 добро нађе.

· < (СВРШИЋЕ СЕ).

5 сео = а ера