Učitelj

8 ПОЗДРАВ БЕРАЉУ

тељство било је на окупу у престоници у цељи: да се разговори, посаветује и поради својим снагама, на прогресу основне наставе и учитеља, те душе школине, јер какав је учитељ онаква је и школа. Растурено учитељство по разним школским местима, драге нам отаџбиме, изостало би, ако би остало растурено, зато је удружено. И као удружено ради на томе да у Србији буде што више и бољих школа. Држава која има више и бољи школа улази што пре у ред културних држава. И само културна држава може и има услова да стане као држава међу другим културним државама. Девизу, коју Си Господару свечано прокламовао 9 априла: _Дда ће се од тога дана устав и,закони строго поштовати, учитељство је пригрлило к срцу, са заветом да ће порадити у границама своје дужности, да се Твојој узвишеној жељи, Господару, што потпуније и одговори. Живео ! 3

ПОЛОЖАЈ УЧИТЕЉА КАКАВ ЈЕ, И КАКАВ ТРЕБА ДА ЈЕ

од Д.Ј. СОБОЛОВИЋА

——===———

Међу остале радове којима се бави удружено српско учитељство на својим скуповима, долази и претресање појединих питања која се тичу наставе и наставника. У томе је правцу Главни Одбор, као преставник удружених српских учитеља, до сада истицао између осталих питања, и по неко овакво, које су најпре појединци расправљали, а затим их скупштина претресала и резолуције доносила. :

По већ уобичајеном правилу и ове је године Главни Одбор истакао и ово питање, и мени је пала у део та част да га изложим пред вама поштоване колеге. Ја вас молим да ми не 3америте ако оно не буде потпуно изведено онако, како би требало да је, а уздам се у вашу помоћ, да ћете настати и узети живог учешћа, у претресању овог животног за нас питања, како би се већ један пут решило и тако скинуло с дневног реда нашег. Од решења овог питања зависи у многоме напредак и саме наставе а разуме се и нас учитеља. Јер несумњива је истина, да кад би се наш учитељски положај онако и у оном

%) Ову је расправу наградила Х учит. скупштина са 200 дин.