Učitelj

он У

ШТА МОЖЕ ДА УЧИНИ УЧИТЕЉ 941

блиотеке. Ако ученици нису упознати о добрим делима, која имамо у нашој дечјој литератури, ако та дела не читају и ако се тиме не буде стварао интерес за читање, онда од тих ученика неће бити добрих читалаца у њиховом познијем животу. О томе мора да се стара учитељ, јер св не може жњети, где се није сејало и плевило. Учитељ треба да навикне своје ученике, да увек теже к томе, да оно, што су у школи учили, допуне и прошире књигама, којих у дечјој библиотеци о томе буде било. Тако се код нас после предавања о косовском боју из историје дају ученицима народне песме о косовском боју из дечје библиотеке; после земљописа =— какав леп путопис о дотичној земљи; после хигијене — какву популарну и поучну књигу о здрављу (Н пр. д-р М. Ј. Батута. у Коњевићевој задужбини: „Књиге за, народ“) и т. д. Тиме се развијају веома и интереси за наставу у опште. Но не треба им само дати да читају, већ о ономе што су прочитали, и разговарати накнадно, пресуђивати о делима. разних људи, који се описују ит. д. и тиме развити код ученика не само интерес, да нешто прочита, прими и запамти, већ и да пресуди, од какве је вредности то, што је прочитао.

Деца су мост, а преко тог се моста за, тим заинтересују за читање и родитељи и ови други укућани, који се често и сами машају књиге, која је ученику на читање дата, и — читају. За препоруку је ако се кад- кад с ученицима прочита цела каква мања. причица у забавним часовима.

(СВРШИЋЕ СЕ)

а о вје се е-=——————