Učitelj

ПЕДАГОШКИ КУРСЕВИ

за матере и за васпитачице деце док још не иду у школу.

ка

Рускињама мајкама дешава се често, да западну у тежак положај, у коме чак рескирајући раде у васпитавању деце своје. Овако „у оваким моментима, без довољнога знања и спреме, чине разне опите на својој деци, врше експериментације, које су спорне у педагошкој науци. Дете се родило и око њега се треба наћи, треба га васпитавати. Но све то како да се уради7 Руске матере за ово немају, готово, никаке спреме. Свакако било би најбоље, да свако женскиње односно налажења око деце и односно васпитавања деце прође кроз добру практичну школу под руководством матере, а то разуме се, кад узме на себе велику улогу помагања, матере у бризи око мале деце, око браће и око сестара својих. Тако би се стекло богато педагошко знање, које је нужно матерама. Неке девојке и пролазе кроз ову школу, али већина не. Свака нема браће и сестара, а многе одрасту мало одмакнуте од своје браће и сестара. Сем овога бива и таквих случајева, да сами родитељи не дају својим ћеркама, да се овим послом баве; а и саме девојке туђе се овога посла, јер им изгледа сувише прозаичан. Оне воле да се одају другоме послу од уживања — дакле кориснијем! Постоји, истина, и то, да породица много што шта пропушта у васпитању деце, па према томе дасуи успеси у педагошком знању ове врсте сумњивог карактера, да дакле услед овога, породица не меже спремити девојку за свесну мајку.

Гимназија за женскиње даје овима нешто педагошког знања. У специјалним педагошким разредима даје се неко педагошко и методијско 'знање : ученице су дужне тамо да извршују пробне задаће, (20 Роде педагошки дневник и т. д. Но све, које сврше гимназијски уре не иду у те специјалне педагошке разреде. Сем овога ито педагошко знање јесте строго методијско, знање нужно за учитељски посао у школи, а о томе како да се поступа са дететом, које још