Učitelj

ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА |

узимањем својим успети, да се школе и на др. начин више и боље снабдевају наставним срествима. Ја ћу изнети своје мишљење о раду учитеља у једном и другом правцу.

Г, Шта могу сами учитељи прибирати и иврађивати као наставна орества за своју школу.

Као што рекох, до сада су наше школе очекивале наставна срества само, са једног извора — да их општина купи. Међутим, сем тога. извора, има и других. А један од највећих је — у учитељу самом. Сам учитељ може својој школи дати више наставних срестава, него што му их може ко други купити, донети и готово дати. И то, што учитељ може школи дати, у многоме је и боље од онога, што се може купити. Тај извор, дакле, може бити не само обилат, него и благотворан. А из тог извора до сад је код нас тек по негде по која кап канула.

Шта пак могу учитељи учинити сами у погледу наст. срестава, најбољи пример имало овде, где видимо шта је прибрано, а поред тога, још бољи имамо код учитеља чешких. Ко је читао мој извештај о чешким школама, он је могао видети, да чешке школе имају многа наставна срества, која су дело руку учитељских. Школе њихове снабдевене су многим купљеним наставним срествима. И најмања сеоска школа има тога више него наше школе у престоници. Па опет учитељи чешки, и ако то имају, труде се дам својим радовима тај број увећају. Као што је код нас редак учитељ, који је што сам израдио за, школу своју, тако је тамо редак који тога нема. А међутим код нас је далеко већа потреба да учитељи сами што спремају, прибирају и израђују, баш зато, што немамо куповних наставних срестава. Но, то се једном мора почети, како не бисмо У том изостали од учитеља др. напредних народа, кад у другом погледу, мислим, да нисмо од њих много изостали.

Код нас се већином и не помишља на то, да учитељ треба и да може каква наставна срества сам да, израђује;

УЧИТЕЉ . 2