Učitelj

18 ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА

многи мисле да је то мучан и тежак посао. Из примера које ћу сад наводити, видећете, да то није мучан посао.

Разноврсних наставних срестава која могу бити дело руку вредног учитеља толико је, да их ја овде не могу све ни побројати. Но то и није потребно. Довољно ће бити да код сваког наставног предмета поменем по неколико примера, остављајући вама, слушаоцима, да после у дебати то допуните изношењем и других примера, које сте ви сами радили, код других видели или можда само долазили на мисао, да се нешто може израдити на овај или онај начин. Ја бих овим управо желео да изазовем дебату 0 "том, да покренем, да се о овој ствари размишља што више; а кад се то почне, уверен сам, да ће даље ићи да боље бити не може.

Узимам наставне предмете редом, како се обично узимају.

1. Хришћанска наука.

За овај предмет учитељ готово најмање може настав. срестава сам да спреми. Но ипак има шта.

Има на пр. библијских и др. слика, које учитељу могу добро послужити за предавање. Кад му где дођу до руке такве слике, може их учитељ исецати и у нарочиту збирку прикупљати. Које исећи не може, треба, само да прибележи где се која налази, те, кад му устреба, да је може лаком брзо наћи. (Исто се тако прибележава и где се о чем налази ваљаног материјала за предавање). Ако тако не бележи, заборавиће лако.

Молитве, које се на памет уче, код нас ђаци често не знају тачно, изговарају погрешно многе речи, а и забораве их после неког времена. Учитељ би могао крупно исписати те молитве, па кад устреба, кад ђаци побораве, да то истакне на прочитање или да одатле деца препишу у бележнике своје.