Učitelj

СПРИМЕРАН УЧИТЕЉ 47

ност, којом се одликује овај учитељ. Он је после свршене землоделске школе отишао у село и осуђује све оне другове. који су се настанили по градовима. Тамо нема — вели он — поља за рад онога, који је свршио землоделску школу. И сваки онај, који се настанио у граду да буде учитељ самим тим показује, да га апсолутно ништа, не привлачи к својој специјалности, и тај је ступио у землоделску школу само за то, да се снабде сведоџбом. Учитељ, Никола Владевђ представља редак пример самопожртвовања и рада за опште добро; његов трогодишњи рад и резултати од тога најбољи су доказ за ово тврђење.

А сада да приступим излагању рада овог учитеља:

1. Школско двориште заједно с црквеним заузима простор од 90 ара. Још у јесен 1898 г. кад је постао учитељем у селу Теке, он се постарао да се двориште огради макар и плотом, само добрим. Облик дворишта је елиптични, и ту ЈУ школа и црква — два голема, лепа и угодна здања.

2. Одмах, чим је двориште ограђено, он се подухватио да уреди башту. Башта заузима око 400 кв. метра, и ограђена је кочићима п пручкама од дивље лозе. Раскопавање, ограда, пате и др. послови, рађени су са ученицима ове школе.

3. Сем месног баштенског цвећа учитељ је правио опите сејањем: луцерне, детелине, цвекле и репице, а ове године и шећерне репе. Све је у башти напредовало изузев детелине, за коју место по мишљењу учитељевом — није угодно било. У другој школској башти, која је. ван села, коју је исти учитељ уредио, и која захвата око 40 ара засадио је био око 300 кв. мет. конопља и готово толико памука. Памук још није изникао, а конопља бејаше већ 40 о.м: висока. И једно и друго добро напредује, како ме увераваше учитељ; он ми показа плод од памука из прошле године и ја се готово уверих, да би се памук могао гајити у овом пределу, који је узгред да поменем — једна раскошна долина са свима условима за напредовање сваковрсног баштенског и пољопривредног биља, само кад би становници озбиљно прегли на рад и били стални у том предузећу.

4. Од воћака је, овај вредни учитељ, засадио мноштво: ораха, бадема, бресака, јабука, крушака и шљива; мноштво дивљих Фидана, на које је прошле године валемио крушке и јабуке.

5. Башта је пуна и неродног дрвећа као: акација, апљана, христова дрвета, бигнонија, грандеФфлорија и т. д. Све се добро примило. Да би пак сељане упознао с равним начинима калемлења, учитељ је направио једну таблу, на којој је очигледно преставио све