Učitelj

ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД

ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД

Ако бацимо поглед на просветно поље у Србији, српским и др. земљама, имаћемо пред собом многе новине да саопштимо читаоцима овог листа, које ће их, без сумње, интересовати, јер просветне раднике мора интересовати све што се јавља на просветном пољу.

Ми ћемо овде изнети новине које су се појавиле у последње време.

у разним земљама, а о којима су нам извешћа дошла до руку.

Србија. — Питање о увођењу ручног рада у мушке школе у многим земљама већ је остварено. Код нас је до сад било само говора о том; а ове године пошло се и један корак напред. Прошлога школ. одмора приређен је за учитеље један курс ручног рада. Курс је почет 2 јула а завршен | августа. На курсу било је 20 учитеља из разних крајева Србије. Сваки је од њих израдио око 40) предмета из слојдова столарства и картонаже. Сад дакле имамо преко 20 наставника спремних за предавање тог предмета, а то је први услов да се ручни рад може почети уводити и у наше мушке оси. школе. Овај курс потпомогло је министарство привреде са 1000 дина надамо се, да ће се сад и с друге стране помагати увођење овог одиста корисног и за нас врло потребног предмета.

- После пољопривредног курса који је био приређен пре године дана у виноградарско-воћарској школи у Букову, п ове је године приређен један такав но много већи курс. После учитељске скупштине приређен је у Топчидеру курс за виноградарство, воћарство и челарство. На њему је учествовало скоро 900 учитеља и учитељица. Појава за нас одиста важна и надамо се да ће бити од знатне користи, како за школе и учитеље, тако и за народ наш, који од учитеља народних и у том погледу очекује пример и потпору.

Поводом питања „Шта могу учитељи учинити за наставна, срества у осн. школи“, које је на последњој учит. скупштини расправљано, усвојила је наша учит. скупштина, да се у Србији оснује школски музеј. У тај музеј прибираће се наставна срества. која, сами учитељи израђују и она која се код нас и на страни набавити могу, а у исто време, ту ће се прибирати и школски предмети од историјске вредности, за познавање развитка наших школа. Из поменуте расправе, коју доносимо у овом листу, читаоци ће видети каква ће то установа бити; а ми овде можемо само рећи, да од тога може. бити велике користи како за учитеље тако и за школу