Učitelj, Sep 01, 1896, page 59

ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД 56

је окружна учит. скупштина изабрала за свог заступника. Сем тих било је још око 60 других, који су добровољно присуствовали раду ове скупштине и који на то имају право (управитељи грађанских и учитељских школа и инспектори школски). Председавао је земаљски школ. надзорник, кога је за то. поставио зем. шк. савет.

За ову окупштину зем. шк. савет истакао је био ових 5 питања:

1. На којим би основима требало прегледати и изменити наставни програм за основне школе 7

9. Како би се могле унапредити грађанске школе %

3. Којим би се начином помогло, да учитељи имају још веће спреме 27

4. Чиме би се потпомогло веће и боље похођење школе“

5. Треба ли и даље употребљавати усправно писање ')2

Учитељи изасланици, чим су се састали, истакли су још и ова

питања : 1. Како треба учитељи да су боље и правилније заступљени у оваким зем. учит. скупштинама. 9. Како треба да су учитељи зеступљени у школ. управама (у месним и окруж. шк. одборима). . Како треба да се попуњавају учитељска места.

со

4. О квалификацији учитеља.

5. О повишици плате.

6. О дисциплинарном суду за учитеље.

7. О подели и проширењу школа.

(сем ових питања поједини чланови скупштине истакли су још око 30 других питања.

(ва та питања подељена су одмах изабраним одборима, који су имали да изнесу скушштини мишљење о њима. Како су прва питања била већ раније истакнута, а она и остала била су већ раније претресана у учитељским листовима и на учитељским скупштинама, то су сад лако и брзо била расправљана, те је ова учит. скупштина показала обилат и врло корисан рад. Немајући овде довољно места, и времена да опширније изнесемо целокупан рад ове скупштине (то ћемо учинити другом приликом), ми износимо само то, да је ова учитељска скупштина управо изненадила свакога, како обилатим радом тако и једрином мишљења, које је изнела о поменутим питањима. А тиме је, поред осталога потврђено, да су учитељи достојни, да се у питањима школским и њихов глас тражи и чује.

1) Оно је у Чешкој уведено пре 5 година пробе ради, а сад је требало решити да ли ће у школама остати или не.