Učitelj

58 ПРЕДАВАЊЕ

__----__ | НО НН а НЕИИ а В

Де још један пут! с... р... п. Учитељ говори и обилази да види, | да ли сваки добро показује.

Скрстите руке! —

Пазите испод срша и покажите ми слово с!— Покажите слово

.

р! — Покажите слово и: та то шишо ! с. јр. п.

Де да то прочитамо! 6... р... 1:

Де још брже! с6.. р.. п.

Пазите, да видимо, ко је добро запамтио! Ко зна да прочита, она слова испод српа% Читај! (Сви ђаци треба увек да показују оно што један чита. Из почетка је тешко на то навићи децу, али је то прва погодба за учење читања). Ђак чита: 0... р.. п.

Ко може још,“ — Читај! —

- __в) Састављање речи из слова

Сад ћемо, децо, и ми правити исту оваку реч, као што је испод српа. Извадите слова! Де да их разгледамо !

На које личи ово првог —

На које личи ово другог —

На које личи ово треће“ —

Пазите, сад ћемо кидати одавде које нам слово кад затреба. Ето кида се овако: Прво се ухвати слово десиом руком и превије се на лево, па се превије на десно и онда се откине.

Откини прво слово ти! Ти! Ти! Откините сви!

Дигните слово! — Окрените мени, да видим, јесте ли откинули које треба! — Спустите испод српа! — Које је то слово То је с. Које нам треба, сад Ако деца не знају, онда тражити, да раставе на гласове реч срп. Који је глас после с Ппсле с је глас р: Нађите слово р! — Откините! — Наместите! — Које ћемо слово. сада узети! Узећемо п. Нађите га! — Откините! — Наместите !

Прочитајте то што сте сложили! с... р.. п.

На доцнијим радовима, када се деца мало свикну да слажу речи од слова, може се употребити и овај начин.

Откините слово а! — Наместите! — Откините а! Наместите! — Откините њ! Наместите! —

Де да прочитамо што смо наместили !

а. а. Ма је кој

После два три вежбања на словарици ученици ће се навићи да и сами код својих кућа или у школи и без прегледа са словарице слажу оне речи, које су већ један пут слагали прегледајући у словарици; а после пет шест вежбања ученици ће моћи и у школи