Učitelj, Oct 01, 1896, page 27

ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ ИЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА 191

том може се користити учитељ за школу своју. Он би могао умолити поједине богатије људе да које наст. срество купе и школи поклоне, могао би скупљати прилоге, приређивати забаве и држати јавна предавања у корист набавке наст. срестава. Из радња наших занатлија и трговаца може учитељ добити доста које чега, што је школи потребно за наст. срества. Столар може школи начинити и поклонити рачунаљку какву (н. пр. ону с плочама), други ванатлија може начинити друго што, трећи занатлија или трговац може дати друго што, што ће учитељу требати као материјал за које наст. срество или за збирку какву. У селу, пак, може учитељ наћи велике помоћи од сељана око уређивања школ. врта. Само треба замолити и објаснити, па ће многи драге воље учинити. Учиниће и онај који нема децу у школи, а камо ли онај који у истој школи и своје деце има. То би било друго поље, на ком би учитељи заузимљивошћу својом доста учинили за наст. срества наших школа.

Треће, што би учитељи у овој ствари могли учинити, то је: да се заузимају, те да школе имају нарочите локале у којима би се прибирала и чувала наст. срества, да школе имају кабинете своје. А то би могле и требале да имају барем веће осн. школе. Колико се код нас у опште мало мислило о овој потреби, најбоље се види овде у престоници, гду су подигнуте две велике и лепе школ. зграде и где се водила брига чак и за то, где ће вешати хаљине и она деца која немају хаљина за скидање, а ником није ни падало на памет да ту треба и какве собице за чување наст. срестава. Али тако то бива кад се учитељ и не пита у таким приликама, него се то оставља само онима, који знају куће зидати, али непознају школу и све њене потребе. |

Но има ту нешто кривице и до самих учитеља. И ми нисмо до сад озбиљно увиђали ту потребу, па је нисмо ни истицали. Пре неколико година председник Глав.