Učitelj

122 ШТА МОГУ УЧИТЕЉИ УЧИНИТИ ЗА НАСТАВНА СРЕСТВА

Одбора, отварајући Учит. Окушштину истакао је мисао о потреби локала за шк. кабинете, али ту лепу мисао после нико није прихватио. Није о том више било говора, није се то истакло ни онда, кад је на Учит. Скупштини расправљано питање о школ. зградама.

Но то што нисмо чинили до сад, морамо бар у будуће чинити. Ту мисао требали би да прихватимо и да се заузимамо, да се бар од сад при подизању нових школа гледа и на ову школ. потребу. Јер без тога мало ће школи користити и кад учитељи прибирају и израђују наст. срества, и кад појединци то школи поклањају и кад их школ. _ одбори купују; бев тога развлачиће се и упропашћавати "и оно, што је с муком и великим издацима школи прибављено. На послетку, осим свега што сам до сад поменуо, има још једно, што би учитељи могли остварити заузимљивим радом својим, а што би не само знатно помогло, да се школе наше богате ваљаним наст. срествима, него би у том биле и многе друге. користи за школу и учитеља. Тај рад био би на оснивању једног — школског мајзеја. или сталне школске изложбе.

" Ова ствар је, држим, већини нова и непозната, а заслужује пажње, па вас молим да ме још и о том саслушате, а већ даље нећу морити ваше стрпљење.

Школски музеј обухватио би управо све што се: школе тиче.

_У њему би се прибирала она наст. срества, која би сами учитељи израђивали или прикупљали. Неко би то. музеју поклонио, неко продао, а неко само за извесно време изложио.

У том музеју прикупљала би се наст. срества, која. се могу купити у Србији и на страни. Нешто би се од. тога куповало, а много би се могло добити као поклон, пли би произвођачи и продавци слали на излог за извесно време.