Učitelj

308 УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ ,

распоредима часова по петроградским гимнасијама врло се често наилази на пет узастопних часова озбиљне студије, без одмора, ма за један час, у облику ручног рада или игре. На другим је местима опет обратно —- само два часа умног рада, а три т.р. телесног рада, као што су ручни рад, игре, певање и др. У опште се види, да се часови распоређују према удобности наставника и наставница; интереси ученица са гледишта хигијенског и користан распоред умног и телесног рада никако се и не узимају у обзир.»

По изјави лекара, последница је тога слабост и болешљивост гимназијских ученица. ·

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ, Е

А) РАД УЧИТЕЉСКЕ СКУПШТИНЕ __ЗАПпИСНИК

ШП Састанка ХТУ УЧИТЕЉСКЕ СКУПШТИНЕ, ДРЖАНЕ 3. АВГУСТА 1897 год. ПОСЛЕ ПОДНЕ - У КРУШЕВЦУ.

Председник отвара Ш!-ћи састанак пошто је већ био дошао довољан број чланова и напомиње да: ради лакшег решавања појединих питања изасланици заузму десну; а остали чланови и гости леву страну.

Затим председник објављује да је на днев. реду да се прочита записник П: састанка и позива секретара да чита: по прочитању скупштина прими записник без примедбе. ~

Председник вели да је на реду да се чита извештај извештајног одбора; по пошто ву председништву поднете многе молбе и предлози то пита скупштину да ли је она вољна да се исте читају или да се одмах упуте надлежном одбору што је скупштина и усвојила.

: Председник позива одбор за преглед дефинитивног пројекта правила учитељ. удружења да чита извештај свој о пројекту правила учитељског удружења. Деловођа одбора Г. Мих. Сретеновић чита писмени извештај ов. одбора под у. а затим известилац истог одбора г. Мих. Стефановић. Известилац моли скупштину да га пре но што почне читати сам извештај саслуша, и онда напомене како је он у незгодном положају кад мора да заступа мишљење; које у неколико и није његово јер је он био за конвинкт; но ипак пошто су пројектована правила један корак ближе ка конвинкту; то чита пројекат са изменама, које је извештајни одбор учинио. Пошто је известилац прочитао извештај до краја председник напомиње да је сада на, реду да се приступи прво начелној а по том специјалној дебати и моли гоПе у својим говорима буду што краћи.

· Јова П. Јовановић говори како учитељ. скушит. не би требала да се Пи питањем о осигурању учитељских породица; већ сама држава која, је то учинила са породицама осталих чиновника; којима је и основне капитале дала; а учитељима да остане једино брига о унапређењу саме на-