Učitelj

944 ЗАБАВА И ПОУКА

напред као мото исписасмо, и која су сувремени социолози иставили као правилан регулатор друштвених односа у свима обравованим државама. |

Сад је на реду да са запитамо. Хоћемо ли ми и даље радити "ове моралне дужности с овом истом вољом, и с овим истим пожртвовањем, без обзира на запостављеност, презирање, непризнање, неблагодарност, ненаграђеност, неправде и на сва зла и пакости које нам се чине, тешећи се тиме што нам бар народ признаје, што нам је савест мирна да смо учинили своје; тешећи се макар и оним на-_ заренским надањем : „Види Бог<2! Или ћемо се и ми једном угледати на старије и више, па бар за време стати. — То остављам читаоцима сами да размишљају и да решавају. Истрајност побеђуђује !

При свршетку овог писања изашао је 121. број „Трговинског Гласника“ у коме се говори баш о учитељима и школи, и у коме има доста настраних и погрешних мисли о задатку основне зиколе и раду учитеља. И ту је учињено доста. неоправданих увреда и незаслужених прекора учитељима. Тако на пр. тамо се каже да учи– чељи нису до данас бог зна шта урадили да одуже дуг Богу и науци; да су учитељи криви што наш народ није своју бистрину и вреднођу употребио у привреди; да је досадашњи наш рад показао мало добра, и т. д, Ето, ово нам је још једно хвала !.. Мора бити да писац овог чланка није имао бољу тему и материјал за писање, па, у оскудици хајд нешто о школи и учитељима! Можда ћемо у идућој свесци опширније проговорити о овом чланку „Трговинскога. Гласника,“ |

1 Ђ. С. Којић учитељ

ЗАБАВА И ПОУКА

СИГУРАН ЛЕК

ЦРТИЦА ИЗ ВАСПИТНОГ ЖИВОТА

Поп Коста из М.... беше један красан човек. Од многих мојих познаника, којих се пријатно сећам, он је међу првима. Није то био толико начитан, колико паметан човек; његови погледи на живот и све, беху врло тачни, логични;