Učitelj

~ ~

99() РАСПРАВЕ И ЧЛАНЦИ

даће мерило којим ће се по свима правцима мерити и испитивати све прилике и неприлике које утичу на наставу и на употребу очигледне наставе пчосебице.

(СВРШИЋЕ СЕ)

.а-_____-_-__

ПРОТИВУ СИСТЕМА ВОЂЕЊА УЧЕНИКА КРОЗ СВЕ РАЗРЕДЕ

Последњих година, истакнуто је на дневни ред питање: да ли треба учитељ да води своје ученике кроз све разреде. Да би се оно што боље расветлило, изнео сам у ; Учитељу“, свесци. за новембар — децембар прошле године, у чланку: уЈедна педагошка доследност“, гледишта, која говоре у прилог његову. Али као и свако друго, тако и ово питање има и својих противника, а у спорним питањима морају се саслушати и противна гледишта: Апфаг еј! абега раг5. Према томе мислим да ће се оно само тако нравилно решити, ако изнесем у следећим редовима и противна гледишта. ')

!. Присталице система, вођења ученика, тврде да досадашњи разредни систем не даје прилике за стварање „моралне везе између учитеља и ученика, и да свим силама ради против тога; и даље: „најплеменитија осећања и понуде: благодарност, љубав пријатељска и пијетет бивају жртва ништавним појмовима. <

Истина је, да је васпитни утицај учитељев један од најважнијих Фактора у школском "пословању, да је школа не само завод за наставу, него и за васпитање, али сваки учитељ мора признати из искуства свакодневног живота у

5) Како ме ово питање интересује од више година; то сам ес о њему разговарао и с неким виђенијим немач, школским људима и свуда сам наилазио на негативан одговор. Овде су већим делом изложене мисли А. Штегера, које је изнео у својој расправи: „Ууејсће ггипде зргесћеп сесеп етпе ипђедтеје Риагећ ћгипе дег БећиЕаззеп.<