Učitelj

640 ПРОСВЕТНИ ЗАПИСИ

а). Учебни п“ писаћи предмети,

Катедра (учитељев сто) са ирибором, школски пудт (ва вешање мапа и слика), сто за цртање (који се може различито подешавати), орман са свима школеким картама, великим и лепим колорисаним сликама за очигледну наставу, као и слике из ботанике и зоологије: орман са Физичким справама и збиркама за наставу из природних наука (Фивике и хемије; све читанке и други уџбеници Као и на великим картинама штампан текет из читанчице за шчитавање, ђачки радови из писања слободноручног цртања и линеалнор цртања (конструисање различитих геометриских Фигура, цртање различитих машина, планова од зграда и других равличитих предмета у перспективи и пресеку); Фотографије свију школеких зграда у Штокхолму, као и школских сала и учионица са и без ученика; целокупни планови свију школеких зграда које су зидане после 1886-те године као и оних које се сада зидају.

6). Слоја за мушку децу.

Тезга, са прибором, орман са потпуним збиркама алата за картонажу, столарство и метални слојд. Потпуне моделсврије ђачких радова из: картонаже, столарства и металног слојда ; слике правилнога, држања тела при раду у слојду, Фотографије од унутрашњости школских радионица за елојд, штампани цртежи прегледи од евију модела за столарство, металне радове са потребним методичким упутетвом при раду.

В). Слојд за женску децу.

Сто и столица (за шивење) са осталим прибором, рам са мрежом за очигледно показивање различитих женских ручних радова, ђачки радови (потпуна модел серија), слике и мустре (прегледи), књиге и описи ових радова, ФотограФије унутрашњости учионица са и бев ученица.

г). Штолске жујне.

Шпархет (огњиште) са прибором, сто за мешење са клупицама и осталим прибором, збирке различитих предмета од брашна, теста и зачина, слике графички престављене хранљивости појединих предмета за исхрану, слике на којима су обележени поједини делови тела (са именима. код р:дличитих животиња које се употребљује за храну (свиње, вола, јагњета, рибе итд.), писмени радови ученица (опиви појединих јела), Фотографије унутрашњости школских кујна са и без ученица а тако исто и фотографије школских купатила.

Поред свију горе-поменутих предмета изложиће се и једна збирка већих Фотографија од школских зграда (унутрашњости и спољашности) из различитих крајева Шведске.

О евима предметима који ће се изложити, написаће се на Француском језику нарочито објашњење (опис), са статистичким подацима о свему, картом Штокхолма и напоменама о школским зградама и другим васпитним заводима.

Штокхолм 27—11—1899. · ЈЕ МЕ

Вечерње забаве за сиротну децу. -- Енглези држе даје не само корисно, него и неопходно потребно приређивати по школама дечје игре. Они гледају на игре не само као на одмор, него и као на једно од средетава за развијање ученика. „Рад без игре, — вели енглеска, пословица, -- рађа будале“,

Пре ведам година у Лондону је образовано „Друштво за приређивање вечерњих забава за сиротну децу“, а одмах за тим друштвом образована су такође