Učitelj

ФРАГМЕНТИ ИЗ МЕТОДИКЕ 895:

онда ту не помажу „апсолутно никаква помоћна питања, којима би се ученик довео до правилног одговора.

Код погрешних одговора наставник треба да испита узроке са којих долазе погрешни одговори, и да се увери да ли је то незнање или непажња од стране ученика, па, према томе и да се управља даље у раду.

4. Кад ученик потпуно и правилно одговори на постављено му питање. — У овом случају наставник не сме тај одговор да понавља. Све што може чинити то је да поправи нагласак у појединим речима, ако би овај био неправилан, или да целу реченицу понови с правилним на– гласком (источни крајеви у нас), и да ученика позове да. и он понови правилно исказан одговор. Понављање питања често пута постане навика, која је врло ружна и смешна а и од штете је за наставу. У разредима у којима има много ученика, могу се поједини ученици позивати да понове правилне одговоре по неколико пута ради пажње и ради јачања памћења.

5. Само онај треба да одовара који се пита. — Крупна. је и велика је погрешка кад сви ученици без реда одговарају на оно, што их наставник пита. У оваким случајима школа не личи више на школу, јер у њој нема никаква реда ни поретка. Ако је негде потребно (нарочито. у млађим разредима) да цео разред одговара на питања, онда се таки одговори у хору морају увек вршити по такту, који се деци мора објаснити. и показати.

6. Казивање, потказивање, шапутање итд. не сме се никако допуштати. — 1апутање и потказивање јесте ва- | рање наставника и врши се махом несвесно — ненамерно. Ученици живахне природе хтели би увек да говоре и да одговарају, па не могући да задрже бурну навалу представа, и не смејући гласно да говоре, они говоре тихо и нехотице казују и помажу својим друговима. При евем мог што ово шапутање често пута постаје из похвалне