Učitelj

Ми

685

Г. Раша Митровић нам замера да смо при извођењу правила употребљавали просте примере са малим бројевима и као да смо све удешавали за 1 разред основне школе.

На ово не треба ништа Г. Раши Митровићу одговарати, него смо му још врло благодарни, што је и нехотично наш рад похвалио.

У овим трима тачкама изнели смо мишљење, које, у осталом, и није наше већ других меродавнијих, а које и ми морамо усвојити.

Сад ћемо се задржати на осталим напоменама Г. Раше Митровића. 4. Као што наставник на часу историје, земљописа и др. предмета може поменути деци, шта ће се у том предмету изучавати, исто тако може се то поменути и на часу рачуна и геометрије. Ми у томе не видимо неке нарочите дефиниције тих предмета. У осталом, имаћемо и важнијих напомена, те се нећемо на томе заустављати.

5. Г. Раша Митровић за бројење у ТУ разреду каже: „То би се могло практиковати, а и практикује се од 1000 па на више“. У мало речи врло много је казано.

После двомесечног великог школског одмора, аи иначе, наставник се не сме огрешити о принцип поступности, а при томе мора из ранијег дечјег сазнања изводити њима нове истине. Кад се зна за ово, онда је карактеристично, како би се отпочело прво предавање у ТУ разр. о бројењу одмах од 1000 па навише» Кад нам Г. Раша Митровић ово лепо објасни, онда ћемо се потрудити да наш рад доведемо у склад са првим предавањем, а дотле остајемо дубоко убеђени, да нема ни једног наставника који ће почети предавање о бројењу „одмах од 1000“.

Осим тога, ни у једној лепо израђеној Рачуници, за ма који разред основне школе, не почиње се бројење одмах од 1000. Овде се не могу урачунати збирке рачунских задатака.

Овде ћемо поменути, да не знамо како је Г. Раша Митровић

· извео закључак, да смо овим бројем (1000) хтели ученицима дати

појам о количинама» Пошто за ово нисмо имали потребе, то онда нисмо ни покушавали да учинимо.

6. Г. Раша Митровић нам замера: да смо отишли са бројењем до 100 милиона, а нисмо се задовољили са бројењем дотле, док је деци појмљиво; да нисмо бројеве поделили у групе, па групу по групу прелазили. :