Učitelj, Sep 01, 1907, page 28

28

3. Историјска настава.

Поред религијске наставе ни једна друга настава не служи толико, колико историјска, образовању моралног карактера. Зато се она поред религијске наставе сматра у основној школи као најважнији предмет,

У наставном програму није ни овај предмет правилно распоређен. Система културно-историјских ступњева захтева да се из историје за наставу употребе оне епохе, које одговарају ступњу раз· витка ученичког.

Данашњи програм одређује ТУ. назреду оно градиво, што се у гимназији учи за две године! Разуме се да је ту немогућно постићи резултате, ради којих се историја предаје.

У новом програму би овако требало распоредити историјско градиво:

У Ш. разреду би се узело о жупанима до Немање;

У ТУ. разреду Немањићи.

У У. — Цар Лазар п деспоти, и

У УГ. — Устанак и оснивање нове српске државе.

(Свршиће се.) В. Петковић, учит.

нов НАЧИН ОБУЧАВАЊА СПАЈАЊА ГЛАСОВА

ПРИ ПОЧЕТНОМ ЧИТАЊУ. = Ве. Флеров. — |

ћ

Међу питањима из наставе писмености као најважније и најинтересантније јавља се питање: како ће се научити дете да спаја гласове при читању. Вама је добро познато, да научити децу читати — то сасвим не значн упознати их само са гласовима и словима. Ма како прецизно деца изговарала поједине гласове, ма како добро запамтила слова, њихову слику и гласовни смисао она још неће бити у стању да читају. Остаје још важнија задаћа: потребно

# Не би згодно блло да се овако раслоређује градиво из историје већ и с тога што ће се дуго чекати до остварења тежње да наша осн. школа буде ше-

сторазредна и зар наши свршени ђаци ТУ. раз. да не. знају ништа из нови! ] ) р ЈУ . 5

наше псторије: редн. = Две лекције, читане на руској изложби у Нижем-Новтороду 27. пи 28.

јула. 1900 год. Издање 5. Петроград 1905. год.