Učitelj

"454

Ту мора поново поновити и историју, и географију, и језике. Међутим, ако га одвојите у засебну групу, где ће се нарочито занимати математиком, то ће он, много је два месеца, за шест недеља стићи своје другове и неће ништа изгубити од курса. Такве би разреде могућно било установити уопште за све предмете, али предавања у њима распоредити тако да се ученици слаби из руског језика спремају из тог предмета, а из математике из тог предмета итд. То би било добро још и отуда, што често уче_ник, који је врло слаб код једнога учитеља, постаје добар код другога. Личност учитељева има понекад врло озбиљан утицај на успех. Тако у таквим разредима слаби ученици, мењајући учитеља, могли би се учити боље. Предавања у њима требало би поверити најискуснијим учитељима, а предмете тако комбиновати да ученици имају свагда могућности стићи у свој разред.

У таквим допуњујућим разредима нарочито оскудева основна школа, где би један избор тако званих способних или неспособних олакшао и разреду и деци. Ко зна можда међу лицима, која не умеју разликовати десну руку од леве, седе будући велики радници, а свију њих несрећа се само и састоји у томе што се њихове мисли не могу сместити у формални оквир школе.

Барич. С руског Дим. Р. Михајловић.

0 РАЗВИТКУ И ОБРАООВАЊУ ВОЉЕ

-— ПЕДАГОШКО — психолошка НОТА ак

На прошлим нашим већима, расправљано је из Психологије о оним психолошким појавама, које се сматрају као елементарне појаве наше свести. Говорено је о осећајима, преставама, асоцијацији, о свести у опште, о памћењу и фантазији, и о осећањима. Прешавши ове појаве наше свести, ми смо видели како спољашњи свет дејствује

# Расправа намењена окружном већу Пир. учитеља.