Učitelj

458 УЧИТЕЉ

"Саду (стаје само 6 круна годишње)', у лан свом чланку, вели:

„Треба се у младим учитељским нараштајима још

у учитељској школи пробуди стална воља за читањем.“ Истина, не можемо тражити да се још млад, свеж и бујан живот учитељског приправника веже одмах за студију озбиљних педагошких дела. Али можемо тражити то, да уз лектиру најбољих песничких и приповедачких производа, наших и страних, такав млад ђак развије вољу за истра-

живањем и жудњу за таким књигама које е му снаже ин:

телигенцију, развијају моћ правилног критичког погледа,

а уз то га треба посредно руководити познавању и оних.

лепота и интересних. појава књижевних, које су у вези са његовом струком и даљом спремом и образовањем.“ Исти лист даље вели ово: „Шта, дакле, да читамо;

Учитељ, који је на сувременој висини свога позива, треба

да прати сву лепу књижевност српску, али упоредо треба да је упознат и са сваком новином на свом стручном пољу.

У наг не влада велика опсежност и непрегледност, ни.

кад узмемо све књижевне гране у опште, а на педагошком пољу тек толико буде нових појава, да би у току године сваки учитељ и учитељица могли то пропратити. Та од њих се не тражи да само из својих извора набаве сваку ту новину у књижевности, доста је ако утичу да је књижница набави. За такав рад треба једино воље, која долави из оданости ономе позиву који смо сами изабрали.“

А како стоји наше учитељетво у овом погледу“ Пратили оно све новине у свом етручном и у опште књижевном пољу: Друкче речено: Радили оно на свом усавршавању путем књиге: — Прецизан одговор на ово пи. тање остављам друговима. А ја ћу, с моје стране, као одговор на ово питање навести само то, да, код 2500 учитеља и учптељица, што их има у Србији, наша два стручна листа: „Учитељ“ и „Просвета,“ који су заиста веран израз школе и учитеља и који стоје на достојној научној висини, не би могли опстати да нлсу наморане

1 Најтоплије препоручујем друговима овај лист, и примам се за посредника у поруџбини. Писац.

2 Ва то су згодне и потребне ђачке и школске књижнице и читаонице и оснивање ђачких дружина. : Писац.

пе ос а о а