Učitelj

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД 128

љавају као нарочити међустепени. На тај начин Д. Кершен ттајпер дошао је до шематизма, на који је он могао лако свести све обра-

ене црта ије. 0-г П. Радосављевић Ј ' (Наставиће се).

6) КРАЋИ ПРИКАЗИ.

Клепн2-беготе, Е., Рљузгојосе ита Атаћотле дев Метзећећ пи АизђНекеп аш! дер оапзећ Кгејв дет Уутђе те. МЊ 111 АЂБ. Теђрде, В. О. Тепрпег 3 М.

Овај рад је једна свеска из „збирке јестаственичко педагошких расправа“, коју издају УУ. В. Зећииа и референат, и представља парњака пишчевој славној „Методици ботаничке наставе“. Каси у тој изврсној расправи, тако се и овде показује писац као учитељ, који у своме предавању строго психолошки поступа. Он је пре свега, другог помишљао на то, како ће ученике да подстакне на посматрање и размишљање, на елементарно испитивање и саморадњу. У својим излагањима полази писац (у колико је то у настави науке о човеку у опште могуће) увек од очигледнога и даје ученицима подстрека да сами раде. Како је уз то грађа оштро и одређено рашчлањена, мора таква настава довести до видљивих резултата, који су од вредности и значаја за ученике и изван школског времена. Количина пружене грађе изгледа свакако да је врло велика. Писац ипак саопштава, да он њу потпуно савлада, у својој школи (пољопривредна школа у Вајлбургу) за 61 часа са ученицима У! разреда, који одговара петом разреду других средњих завода. Многобројне слике у овом одличном раду узете су из већих дела. Са тога, пак, долази та незгода, што на њима има много линија, које служе као показивачи и који су за циљ

ове књиге без вредности. У другом издању моћи ће се ова незгода по свој прилици избећи.

З!адесгек, А., Натафисћ дет Еттаћгитдзвитае пат беђгаџеће а бећше ипа Наџе. Птездеп А. Ми ет-Еторећаца. 3 М.

Овај марљиви, јасан и прост рад постао је из писмених припрема за предавање. Отуда је он у првом реду намењен учитељима, а може се корисно употребити и у школама за домаћице и кување. Писац жели ову књигу да види како у рукама ученица ових завода, тако и у рукама образоване домаћице. Потанко су описани грађа и органи за храњење и ток исхране, као и храна,

зачини и средства за уживање. На завршетку је глава о хигијени храњења.

5%