Učitelj

из школе и за школу 179

позу познату деци, на пр. позу хватања лопте и нека га деца нацртају.

Може се нацртати: Дечко, који покреће столицу; дечко који вуте уже; дечко, који седи скрштених ногу итд.

о -Е

Не Е

При свима тим вежбањима треба предавач да црта заједно са ученицима, да им објашњава, како треба цртати, да им показује пут. Ученици не морају копирати вашу слику и ако би он ради очигледности био изнесеп на таблу.

И ако ученици цртају у један мах једно исто, није тешко научити их потпуној самосталности и независности; зато предавач мора љубазно али стално порицати цртеже, који су ко пија његовог.

Нека се деца вежбају ослањати се на себе, више веровати својој представи о стварима него туђој. Сви могу узети једну исту задаћу, решавати је једним истим начинима, придржавати се једнаких основних мисли, но ипак сваки треба то да чини на свој начин, слободно и независно.

Задаци за цршање покрета.

Деца могу цпртати само оне покрете, које су видели у животу. Да побројим низ гестова и поза, које деца добро по