Učitelj

из ШКОЛЕ И ЗА ШКОЛУ 181

Прво — подражавајуће цртање. Потом — цртање по памћењу и из себе. Треће — цртање с природе и непосредно опажање.

1. Нека, напр., деца подражавајућим начином цртају кошуту (сл. 7., фиг. 52—-53) све дотле, док не могу да нацртају покрет с извесном тачношћу.

2. Користите се наученим покретима за илустровање ма каквога. текста. Нацртајте на табли ограду. Нека ученици нацртају такву исту ограду и затим нека њој додаду кошуту, која пре“ скаче преко ограде, која лежи најпре с десна, с лева, напред ит.Д.

Истог се плана у раду треба држати при изучавању покрета код птица. Ол. 12. (фиг. 116). показује главне положаје нтица у лету.