Učitelj

224 УГИТЕЈЉБ

„Јов. Поповић пледира, за лист. _

Износи разлоге због чега је неправедно кажњен. Говори о неправди коју чини окружни начелник његовог округа — учитељима и износи разне примере.

Јов. П. Јовановић протествује што је председништво дало реч говорницима, који су се јавили после њега.

Председник Илија Радосављевић изјављује да није имао намеру да г. Јови ускрати реч.

Јов. П. Јовановић — Питање није. ново већ од пре 10 год. Није време за то јер смо подељени на партије. Из искуства тврди да са листом неће ићи како треба, и зато је да се остави за доцније, јер ако хоћемо класну борбу, морамо оставити политику.

Председник уступа место потпредседнику.

Вукаштин Гаговић напомиње да не треба да се питање о листу меша са личним питањима.

Миг. Смиљанић — У начелу је био за лист, али су га разлози предговорника уверили да би његово покретање донело штету. Није зато да Удружење плаћа тај лист.

Драг. Митајловић — Лист је потребан баш зато да нас сложи. Има људи, али нема моралне јачине. која је потребна за један озбиљан посао. Наводи за пример свештенике, који су издали проглас јула т.г. за обуставу рада. Он није зато средство | али лист је потребан.

Пера Тасић — Лист је потребан и моћи ће се одржати као што се одржао и „Учитељ“ кад учитељи могу примати толике друге листове, могу примати свој. Лист би имао да штити целокупне учитељске интересе. |

Миг. Стевановић из Врање, наводи примере из живота учитеља у Старој Србији. Наше питање да се за сада остави док се не реши национално, јер се налазимо у врло озбиљним приликама. Распра ће се листом повећати.

Јован Џешровић -— Ако је потребан, лист ће се појавити сам ; ако није потребан, а то се види из дебате, онда да се одложи са издавањем листа.

Потредседник. Листа говорника је исцрпљена, ставља на решавање: ко је за лист нека устане, па затим ко је против листа нека устане. Већина се не може да утврди. Позива Скупштину да се позабави важнијим питањима. Поставља питање: |

1. Ко је зато да се лист покрене, одмах нека устане.

2. Ко је зато да се лист остави за доцније неке устане,

Председник објављује да је већина зато да се ово питање — покретење листа — одложи за доцније.

Председник ставља на решавање питања о правилима о књижници Учитељског Удружења.

__ Скупштина прима акламацијом правила како их је Главни Одбор спремио. |

Председник ставља на решавање о правилима за пансионат

ученика и ученица. =