Učitelj

226 У А И аЈБ,

време председник саопштава да је Глав. Одбор одредио референте који ће реферисати о тој књизи.

Решено је да се предлог упути Гл. Одбору.

Чита се предлог Андре Дрињаковића, којим захтева да се скупштинске седнице држе у другој половини августа, због великих врућина.

Предлог упућен одбору. -

Јован Поповић чита свој предлог да се свечано прослави стогодишњица Доситија Обрадовића.

Потпредседник чита свој и неколицине другова предлог, да се Авди Карабеговићу подигне споменик прилогом и да Учитељско Удружење буде иницијатор за то, јер је то Авда заслужио и као учитељ и као Србин.

Да се предлог упути одбору.

Подпредседник чита предлог г. ЈБубе Вуловића, упућеног СОкупштини о прикупљању приреза.

Решено да се упути одбору.

Председник објављује да је на реду дебата о расправи Гг. Мих. Станојевића.

Добија реч Прока Дамњановић, који у свом говору излаже. своје мишљење, да основну школу треба попети на 6 година, мисли да размак изласка из школе и ступања у војску треба да је што мањи, износи потребу да школе треба да почињу 10. августа. а да се завршују 15. априла. |

Што се тиче самога наставног програма, мисли да би из Науке Хришћанске требало избацити све о Мојсију и Јеврејима, и да би боље било учити о Мухамеду и корану, јер има много Срба, који верују у Мухамеда. — Из српског језика граматику треба сасвим избацити, а треба обратити пажњу на читање рукописа. Из историје Срба, треба учити и о Хрватима, зато што су и највиђенији Срби п Хрвати у садашњости, изјавили да смо

браћа. — Из певања да се обрати пажња нарочито народним

песмама. Чеда Тодоровић вели, да српски народ за основну наставу

даје доста. 5

Говори о програму саме наставе и заједници, са свакидашњим животом наставника као носиоца просвете и културе, јер. је пример најјаче васпитно срество. Тражи скраћен програм са захтевом, да се пажња сконцентрише на неколико предмета. Нај- · већу важност даје примеру учитеља.

Говори Јова Тодоровић. — Данашњи програм није савремен. Очекивао је од г. Станојевића цео готов програм, као резултат упоређења старих програма са захтевима модерне струје у педагошкој науци. Програм треба локализовати, т.ј. засебан за се. оску, засебан за варошку школу, па чак и програм за. поједине крајеве. Програми су претрпани, треба их пречистити и узети само оно што васпитава. Тражи сарадњу учитеља при изради новог програма.