Učitelj

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 563

награда да буде 1500 а завршна 4000 динара са повишицама од по 4 године као што је и раније било.

4. Године учитељске службе свести од 32 на 30 година.

5. Учитељице изједначити и у дужностима и у правима са учитељима.

6. Станарину повећати по варошима на 50 дин. по варошицама на 40, а по селима на 35 динара месечно. Станарину да имају и удате учитељице. Болесни учитељи да имају право на годишње осуство с правом на станарину.

т. У учитељску службу не примати више лица нестручна, за учитељски позив.

8. Учитељи и управитељи да буду председници школског одбора и руковаоци школске благајне. У Окр. Школ. Одбор да уђе и један учитељ кога изабере окр. учитељ. збор.

9. Ради јаче спреме наставника народних школа потребно је учитељске школе реформисати у духу педагошких академија. Учитељима дозволити слободан приступ на универзитет, а омогућити им и одлазак на стране универзитете ради усавршавања.

10. Завести сталан инструктиван надзор. За надзорнике постављати лица из учитељског реда а према кандидацији окр. учит. збора.

11. Учитељима дозволити употребу слободне штампе у границама закона.

12. Певање у цркви да буде необавезно.

13. Учитељ се може преместити и отпустити по казни само тако, ако му се судским путем кривица утврди. ·

14. Када се учитељ изабере за народнога посланика не губи ни једно од својих стечених права.

15. Учитељи морају свим средствима радити на буђењу класне свести код својих другова.

16. Борба за извојевање својих оправданих права, преставља насушну потребу и временску нужност у нашем учитељству. Та борба мора бити првенствено економска па затим културна. Принцип наше класне борбе мора бити на синдикалној основи.

Истичући своје захтеве учитељи округа ужичког верују у оправданост њихову и сматрају их као своје и школско питање.

Они апелују:

1. На све меродавне факторе, да се одазову праведним захтевима учитељства;“

2. на све другове у земљи, да заједнички прегну на један ошшти посао, који ће нас одвести: извојевању наших права, уздигнућу свога друштвенога положаја и обезбеђењу достојанства нашега реда.

Буду ли се меродавни и у дванаестом часу оглушили о једну своју несумњиву дужност, учитељство ће потражити срества и начина да своје захтеве види и остварене.

368.