Učitelj

852 УЧИТЕЉ.

поставити их искључиво у подељене школе где неће бити управитељи, и где ће они, као невешти, и моћи и боље радити, него: у неподељеним школама.

3) Остала непопуњена места попунити са оним наставницима који су остали нераспоређени им гледати да се по могућству 34довоље. Оно давање и примање оставке (за неколико дана) наставника који већ имају стално место да би добили неко боље: место привремено, треба укинути, више то не практиковати, да се не гомила број ових са привременим местима и да се прекине то изигравање закона. Како то — имамо већ 8 година сталност, а вечито маса наставника привремена је с местом;

4.) Пошто се распореде сви дотадашњи наставници, напослетку у непопуњена места поставити нове наставнике. Они су ти који ће добити она места која нико није тражио; и право је. Млади су а младост све подноси, сами су, махом без породице, те им је и тегобе лакше сносити. Најпосле и они ће доцније с правом тражити и добити угоднија места. И тако: би сви наставници били у горим и бољим местима.

5.) Да овај привремени распоред врши иста хомисија, која је вршила и стални уч. распоред, из простог разлога што је она већ упозната са свима потребним подацима о тим наставницима јер су се и они пријавили на стечај па остали без места — те ће најбрже и најлакше овај посао свршити.

6.) Најпосле потребно је да Г. Министар просвете пропише нарочита правила која би све ово као и остало што је потребно обухватила, по којима би се имало управљати при прављењу овог распореда. Комисија би за свако одељење предлагала само по једног кандидата.

П То је моје мишљење о привременом учитељском распореду у опште,: а што се тиче питања да ли је поверавање комисијској изради и привременог учитељског распореда од стране Г. Министра просвете законито или не, налазим да овим закон о народним школама није ни у колико погажен. Чл. 37. пом. закона прописује да овај распоред врши Министар а он је то и учинио. Његова је ствар хоће ли га он сам вршити или ће тражити чије помоћи. Главно је да он носи сву одговорност, а његови помоћници само моралну. За Г. Министра не постоји никаква обавеза већ добра

1 У колико ово мишљење нема ослонца у данашњем закону о народним школама у толико учинити потребне измене и допуне.