Učitelj

ШКОЛСКО И ПРОСВЕТНО КРЕТАЊЕ У СВЕТУ 683

даје да ће се о томе поднети и нарочита споменица, моли да се -томе пуна пажња поклони. - на -

Министар председник одговорио је да је влада и при крају прошле парламентарне сесије показала истинску вољу да би се решили „финансиски предлози којима би се знатно помогло покрајинама. Пошто су у почетку ове сесије избиле тешкоће, то ће влада чинити све што може да се те тешкоће умање или и отклоне и тако се реше многи важни предлози за неке покрајине. Влада је, сада, противна издвајању појединих финансијских нацрта паи „малога финанси„скога нацрта“ јер сматра све финансијске предлоге као једну недељиву целину. Задатак је свију странака, које су у истини парламентарне, да у овоме делом помогну и да ствар не одлажу излишним дебатама. Верује да би се тако дошло до представа ко- | јима би се учитељству помогло. Како би се и поред несређених «страначких и народносних прилика у појединим покрајинама, може учитељству помоћи, подсећа на Швајцарску. Овде су се све странке __ иначе несложне — сложиле и помогле учитељство са 1.200.000 кр., чиме су показале изврсно разумевање за оцену важности образовања као врло важног чиниоца у народном животу. Желео би да се странке у држав. парламенту угледају на оне у Швајцарском Сабору.

Што се тиче оних случајева са учитељством у Крањској и Галицији, које је навео други говорник, упућује на министарство просвете и земаљске школске савете, који ће томе пуну пажњу поклонити.

Рг. Кгатат% изјављује: да је његова странка помагала увек «све тежње за озакоњење малог финансијског нацрта. Моли мининистра председника да нађе начина како ће се омогућити рад 'Чешког Сабора, а Сабор може дефинитивно решити питање о побољшању учитељског стања.

Председ. Министар одговарајући напомиње да: Управна Комисија у Чешкој, што се тиче материјалне стране, не може учинити оно што је Швајцарска учинила, такве су нама прилике. Жарка је жеља владе и управне комисије да се учитељству помогне још у 1813. а акото не буде могуће онда бар у 1914. наћи начина за — провизорну помоћ. Наглашује да је једини пут за дефинитивно решење материјалног стања учитељског рад земаљског чешког сабора.

Посланик Расћег: жели да се учитељству помогне још у овај тодини како би веселији ушли у 1914. годину. Немогуће порадити

44%