Učitelj

МЕТОДИНА

јов. Ћ. Јовановић, професор.

Из Методике рачунања |

Резултати експерименталних истраживања и наше гледиште '

После излагања о природи и постанку бројева, која су. оличена у два принципа, природно је да се запитамо: који је. од та два пута природније и дечијем духу приступачнији 2 Или: да ли су бројеви збиља само апстрактни појмови, како то тврде методичари прве групе, или су конкретне представе, како мисле методичари друге групе бар за основне бројеве 2

_На ова, питања може се поуздано одговорити само са фактима у руци, а никако голим нагађањима или беспредмет-_ ним мудровањем. А та факта пре свега ваља потражити у поузданим и неоспорним резулшатима експерименталних испи“ | тивања, која су још непрестано на дневном реду и поводом > којих се гигантски развија читава психолошка, педагошка И методичка литература. ~ си ИЕ . На жалост, сем ове наше монографије, која је имала за-. ватак да и наше дидактичке кругове уведе у широку област | експерименталног истраживања бар на пољу рачунске наставе, и оно нешто експерименталних података, које смо ми објавили | још у првом издању ове књиге, — У нас доданас нико други

вије учинио чак ни најмањи покушај за експериментисање, а.

_ још мање опет да се да каква озбиљнија расправа или сту“

дија о овим тако важним питањима, Па Друкчије пак стоји ова ствар у страној литератури, у ко јој се неуморно испитују експерименталне чињенице и праве.

· строго научни закључци о правилном поступку У овој грани наставе. Из богате америчке, немачке, италијанске, енглеске и

француске стручне литературе, у новије су време дали скоро најбољи преглед по свима питањима, која. засецају У област експерименталног истраживања, Рг. У, Еау (Ехреттетеће ре-

дакнк, 1 и 1 свеска ХМјлезђадеп) и Егпз! Мешитапп (Мопезипвеп.

7 (ддломак из „Мешодике рачунске насшаве у народној школи“,

која ће у току месеца марта ове године изаћи из штампе у новом, > ха е # знатно прерађеном и проширеном издању. -