Učitelj

х

М

284 - =. Учитељ

многа по Бет дела од којих су најважнија: „Први принципи

"методике“ „Педагогика“.

У а истиче, да је метод средство за постигну не циља и да је дужност учитељева: поштовање науке, коју мора предавати; поштовање ученика, који мора научитим поштовање школе, о којој се мора очински бринути.

У педагогији је покушао, да јој даде један научни карак-

"тер како на теоријском тако и на практичном пољу. Васпи"тање дели на физичко и духовно а ово на интелектуално, есте-

тичко и морално.

Рајнери је имао огромног утицаја на развитак италијанске педагогике и био је за дуго време њен главни инспиратор. Његовом теоријом запајали су се дуго година многи педагози

"а на бази његове методике били су припремљени први итали-

јански учитељи. Стога су његови радови имали велике историјске вредности јер су показивали поред осталога и то, којим су идејама били запојени они који су радили на моралном уједињењу Отаџбине помоћу школе. Ж

Период италијанске обнове значајан је и због тога, што се и у Италији жене почињу занимати васпитањем и имати удела у прогресу народном. Ми ћемо на првом месту поменути Катарину Феручи (1803—1887), која је била најинтелигентнија жена својега доба и високо поштована због своје литерарне и философске културе. Њени најважнији радови су педагошког карактера као: „О моралном васпитању италијанске жене“ за кога Ђоберти каже, да је најбоље педагошко дело које се до тада појавило у Италији; затим: „О интелектуалном васпитању“, „О студијама италијанске жене“ итд.

Ђулија Коломбини (1812—1879) достојна је да се помене својим радовима »О васпитању и настави жене“, и о ЛИ једној младој матери, која хоће да васпита своје Пе“ : А исто

"тако и песникиња Ерминија Фузинашо директорка В. Женске

Школе у Риму, публиковала је своје „Конференције држате учитељицама“, „Моралне лекције“ и „Писма о васпитању жене“.

Катарина Перкото (1812—1887) била је међу првим италијанским женама, које су почеле да пишу књиге за децу. Она је написала „Приче за децу“, које су се у своје време врло радо читане и имале велики број пријатеља.