Učitelj

Педагошки преглед 285:

Тереза Манучи (1832—1893) дала је дечјој литератури прави васпитни карактер својим књигама: „Сто прича за децу“, „Морал у пракси“, а написала је једно врло добро васпитно дело „Требник за мајке и васпитачице деце“.

Ида Бачини (1850—1911) била је дечјим круговима много позната својим различитим "радовима. Од кад је публиковала

„Сећање на једно детенце“ па до своје дубоке старости, знала је да говори деци са једном специјалном душом и била је њи– хов заштитник и у-теорији и у пракси.

ж

После свог срећног уједињења, Италија је отпочела један систематски. рад на васпитном пољу не само својом сопственом иницијативом већ је умела и да пренесе од других народа,. све оно што је добро. На свима пољима човечје активности осетио се један силан покрет и наука се почела да цвета # подиже, те су и на пољу педагогике забележени огромни успеси.

Један од људи тога доба, који се борио да даде педагогики научну основу, био је Андреја Анђули (1831—1890). Анђули М завршио природне и философске науке у Неапољу и пошто је научио немачки, француски и енглески, пошао је у те земље да прошири своју философску културу и да боље упозна најважније радове позитивистичке и еволуционистичке философије. Кад је се вратио у Италију, заузе катедру философије у Неапољу али због своје слободоумне теорије буде уклоњен са тога места. Он уложи протест противу тога и тадашњи министар Коренти да би га умирио, понуди му катедру Антропологије и педагогике на универзитату и Болоњи. Тамо је млади професор почео да држи предавања из педагогике дајући јој италијански карактер, па буде понова премештен у Неапољ где се истакао као представник хегелијанизма. држећи предавања. и из теоријске философије. Осим тога предавао је етику и психологију у тамошњој учитељској школи, којој је постао пред„седник и показао силну активност у њеном о Покренуо је и два часописа: · „Критика и научна политика“ и „Часопис за критику философских, научних и литерарних радова“, који је био похваљен и од самога Спенсера и Селиа.

Његови Рани радови су: ф=лософија и. ПОР ТИВИСТИ КИ истраживање“, „Позитивна философија и педагогија“, „Питања.