Učitelj

76 Учитељ

одговорио свима овим очекивањима увериће се сваки ко је само узме у руке. То је, уосталом, потврдио и најпозванији оцењивач једне овакве ствари, познати музички писац и критичар Милоје Милојевић (B. „Учитељ“ св 12 пр. г. стр. 488). „Све што се најлепше могло рећи од једног стручњака о овакој књизи рекао је Милојевић о Илићевим хоровима: „одликују се склопом... и музикалном обрадом“ „успеле... с обзиром на циљ коме имају да послуже“ „ући ћеу варбд“ „постаће стални репортоар певачких зборова у народу“ „успео је да унесе неколико савременијих акцената у ...старе облике“. Милојевић, истина, није изречно замерио Илићу, али је бар рекао, а изгледа да је хтео да му замери, што „није изашао из TN зција музичког облика за ову врсту музичких. композиција“. "Са свога стручнога гледишта Милојевић је свакојако у праву да тако што замери Илићу. Нама се, међутим, а ми, разуме се, говоримо само са свога педагошког гледишта, нама се, да видите, баш то допада што се Илић није много удаљавао од "старога. По нашем мишљењу, ако смо ради да омладину доведемо до правилног схватања новога, морамо је прво добро спровести кроз старо. Толико само поводом једине замерке Милојевићеве Илићевој књиги. Иначе после тако стручног суда, можда је сувишно шта више рећи о Ђачким Хоровима. Ипак се не можемо уздржати да у неколико речи бар рекнемо шта се нама у тој књиги допада а шта не.

Илићеве оригиналне композиције не само да су мелодичне, те тиме за децу примамљиве, него су, што је много значајније, већином израђене у духу народног певања. Негде је тај "дух тако добро погођен, да вам се, слушајући Илићеву компо„зицију, чини као да чује неку народну мелодију. Тако вас, на пр., песма „Увео цвет“ јако подсећа на једну стару и лепу "босанску песму. Добит је од таквог начина компоновања песама за децу вишеструка. Такве се песме, зато што личе на народне, радије певају, лакше усвајају, брже постају омиљене, пре улазе из школе у кућу и поузданије прелазе у својину школске омладине. Добра је страна таквих песама и то што оне, ако баш и не васпитавају децу у народном духу у пуном смислу те речи, чине, ма да су уметничке, бар толико да се деца њима не одрођавају, јер их не изводе из расположења сва своје, за народно. Од много су веће користи у том погледу