Učitelj

· 238 Учитељ

27. Саветодавним телима као: месном и среском учит. већу и надзорничком савету одређене су нарочите дужности и права. Надзорнички савет као саветодавно тело састављају сви школски надзорници, Председник Учитељ. Удружења, референти за ословну наставу и начелник одељења.

Овај савет већа о наставним плановима и програмима, уџбеницима и наставним средствима, о научним и практичним течајевима за усавршавање учитеља и унапређењу наставе и народног просвећивања у опште.

28. Наставни програми морају бити једнаки за целу земљу али Министарство може у појединим крајевима с обзиром на. месне прилике и локалне потребе одобрити на предлог наставничког већа у појединим предметима одступања.

=

Ето то су најглавније одредбе и принципи који су заступљени у нашем законском пројекту. ;

На реду би било сад да кажем коју о важности и потреби доброг закона о народним школама и које су главне одлике којима треба да се један такав закон одликује.

У борби за одржањем човек је од искони морао изналазити средства. Употребом средстава за производњу променио је он знатно и себе. Прва је промена развиће разума. Тиме. је он себе уздигао изнад несвесне животиње и изнад живо“. тињеког начина одржања у борби за живот јер је поред физичке снаге добио и другу умну снагу, којом је лакше савла. ђивао природу. Размишљајући умом, човек је упознавао природу, њене особине, њене законе и извлачио користи од ње помоћу њених снага, потчињавао ју је и савлађивао. Са добијањем. знања он је постизавао и вештину — умења — да лакше дође до својих потреба. Културна историја нам казује фазе крозкоје је човечанство прошло док је дошло до данашњег ступња умног развитка и умења у савлађивању природе. То је управо историја интелектуалног живота његовог. Ну човек не живи сам за себе већ у друштву. За тај живот везује га и социјални нагон и потреба да лакше живи. Али у социјалном животу и друштву појављује се извезна осећања, која су последица одношаја који владају у њему: Из тога се развијају симпатије, морални појмови, право, солидарност и др. а то је све везано за морални живот и морална знања која су потребна