Učitelj

школама, који је репродукован и послат на мишљење и оцену свима покрајинским владама, учитељским школама и учитељским удружењима. Тај пројекат је претрпео доста критике а није оцењен ни у педагошкој штампи повољно. 230

После донесеног Видов-данског устава створена је у нашој држави сасвим нова ситуација. Народна скупштина, која је донела Устав, изјаснила се је за потпуну централизацију земље у административном погледу и унификацију закона, поставила је задатак државе у духу потпуне народне асимилације и државног јединства. По томе Уставу настави је обележен задатак: да у духу националног и државног јединства и у духу верске“ толеранције ствара основе за нови државни живот.

Према томе настала је сад потреба донети нов закон о народним школама и уређењу основне наставе у духу Устава, и ликвидирати са досадашњим покрајинским законодавствима.-

Господин Министар Просвете, у намери да се што пре донесе нов закон о народним школама, обратио се је Глав. Просв. Савету да састави пројекат законски а у исто време, доставио му је поменути зак. пројекат који је 1919 год. израдила: пређашња комисија, да га расмотри и да му достави мишљење: може ли се он узети за основицу за израду закона о народ. школама за целу краљевину. Главни Просв. Савет нашао је да се тај пројекат не може узети за основицу и предложио је Господину Министру да се изради нов законски пројекат а из тога пројекта и из материјала који су уз тај пројекат поднела учитељска удружења, покрајинске владе и остали просветни чиниоци, што је све било сређено, имао се саставити пројекат - пошто се, разуме се, најпре утврде основни принципи који“ треба да буду заступљени у закону. Министар је усвојио тај. предлог Гл. Просв. Савета, и овај је у неколико својих седница утврдио ове најглавније принципе који треба да буду заступљени у новом закону. |

Те принципе је усвојио Господин Министар Просвете и: послао их је Главном Одбору Учитељског Удружења Југословенског учитељства да их и ону својој пуној седници претресе и. поднесе му мишљење о њима.

Главни Одбор одазвао се је томе и сложио се у главноме са утврђеним принципима али је у својој. представци изразио

/