Učitelj

41

Без тога, по мом дубоком уверењу, ова још неутврђена. велика наша Држава је у лабилном стању.

Поводом тим мишљења сам, с обзиром на наш позив, да поводом истакнутог данашњег дневног реда, треба у виду ре“ золуције истаћи ове закључке, које би, после извесне модификације требало предати надлежнима на привођење у дело.

А на име: Е

1. Најправилније би било, да се установи општи прирез за целу државу, који би се прикупљао до 1. маја сваке године и из те суме подизати школске зграде и учитељске станове, поступно по свима областима где је то најпотребније. Или, ако је то немогуће, овда установити прирез по областима. Званична и приватна иницијатива, по дотичним школским општинама имала би за циљ снабдевање другим потребама школским.

Како наш народ треба тек сада, после уједињења, да снажно улази у цивилизацију и како је добро уређена основна ашкола од пресудног значаја за ово, налазим, да би држава пошла најбољим путем, ако би највећу пажњу обратили просвети, То је њен камен темељац, без кога су све друге мере од подређене вредности. За то би требало унети у закон, да се подизање школских зграда изведе у року од 10 година у целој земљи.... Уз подизање школских зграда треба упоредо да иде и подизање учитељских станова, набавке намештаја и ограда. ) |

За брже остварење предњег могло би послужити закључење зајма и употреба кулука за спремање и пренос потребног материјала као и бесплатан превоз на државним железтницама. 2. Набавку учила вршити делимично, преко Инспектората. У помесне школске буџете, за 1922. годину, унети суме, за карте и рачунаљке, а доцније и за друге потребе.

3. По замисли госп. Добр. Гер. Поповића установити по свима школама школске апотеке.

Поставити окружне школске лекаре, који би већином проводили време на путу, ради обилажења школа и отклањања узрока болестима по селима, а специјално школске деце. _

4, Од умешности и способности наставникове највише зависи, уредно посећивање школе. Ако својим исправним радом задобије љубав деце и родитеља, онда су у таквим местима