Učitelj

Књижевни преглед. 441

оно њено одрицање вредности научне педагогике и дечје психологије, што је дала материјала, да јој цео систем оспоравају као непедагошки. Тако она нпр. на страни 5 пише: „За Редавоса ЗејепнНса.. пот езј5је (Научна педагогика не пестоји). И док она тврди да научна педагогика не постоји, дотле само њено дело носи назив „Метод научне педагогике...“ На стр. 51 опет вели: Га рзћојогја шопШе поп езјаје“ (Дечја психологија не постоји). Међутим одмах после тога она износи потребу за физичким и психичким испитивањем деце, прилаже биографске и антролошке карте по којима ће се бележити све дечје особине, вршити дечја мерења и упутити се у најситније ствари дечје психологије. Сличних погрешака она има још, али се ми за сада нећемо на њима задржавати већ ћемо констатовати: да систем Монтесори има својих махнаи да ће неминовно претрпети потребну модификацију, али да ће он ипак остати као једна чврста база на којој ће се зидати нови васпитни системи према приликама, времену и према економским и социјалним погодбама појединих народа. Присталице социјалне педагогике ипак верују, да је он за сада најбољи за развитак социјалне свести и у њему Гледију свој идеал и решење свога проблема.

Браничево | Радиша М. Стефановић, (ср. гелубачки). |

ИЗ ШНОЛЕ — ЗА ШНОЛУ

" Тома С. Костић

Гума.

Једна изнимна ђачка потреба, која доноси више штете, него користи јесте гума, која се при цртању употребљава за брисање. Заиста, цртајући, ученик може погрешити, може коју црту погрешно повући, и научити да то „погрешно“ треба избрисати, али то још није разлог да треба сваком ученику дати гуму да њом брише, прља и дере хартију на којој црта.

Цртању је у основној школи задатак, да буди естетичка осећања, да развија естетички интерес. Естетичко, пак, осећање за васпитача је од важности с тога што помаже моралне

Учетељ 6